Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Pogled v prihodnost avtomobilske varnosti

26.05.2014

Prihodnost avtomobilske varnosti se dogaja že sedaj, saj strokovnjaki in avto-razvijalci že razvijajo in testirajo nove načine, kako omogočiti še večjo varnost potnikov v avtomobilih na cesti.

Pogled v prihodnost avtomobilske varnosti
Za vas smo zbrali najzanimivejše, ki zaenkrat morda izgledajo še popolna znanstvena fantastika, a bodo kmalu dostopni kot varnostni sistemi v novih avtomobilih. Nekatere tehnologije so že dostopne pri prestižnejših vozilih, a bodo kmalu na voljo tudi pri avtomobilih srednjega in nižjega razreda.
 

Komunikacija med avtomobili V2V bo preprečila morebitne trke

V2V je kratica za vehicle-to-vehicle (vozilo z vozilom) komunikacijo, ki predvideva, da bodo avtomobili imeli možnost sporočanja in sprejemanja informacij o prometu in bodo lahko opozorile voznika na nevarnosti ali nanje celo avtomatsko odreagirale (zaviranje, izogibanje oviram na cesti…). S tovrstno tehnologijo bi se drastično zmanjšali število prometnih nesreč, saj bodo avtomobili s senzorji in medsebojnim sporočanjem imeli več informacij o stanju v prometu kot voznik, zato se bo vozilo lahko izognilo tudi neizogibnim trkom. Sporočanje med avtomobili bo seveda potekalo po brezžični povezavi v obe smeri.
 

Samo-vozeči avtomobili hitreje reagirajo kot človek

Zaradi informacij, ki jih vozilo prejme skozi senzorje, s pomočjo radarjev in kamer, ima vozilo dejansko širši vpogled nad dogajanjem na cesti, zato lahko hitreje reagirajo na posebnosti v prometu. Googlovi strokovnjaki že testirajo takšna vozila, ki so naredila že več tisoč kilometrov in rezultati zaenkrat navdušujejo! 
 

Razširjena resničnostna armaturna plošča z opozorili o stanju v prometu

Do sedaj so nam v avtu pomagali le LCD ekrani navigacijskih naprav ali tabličnih računalnikov, da smo lažje našli pot od točke A do točke B, v prihodnosti pa se bodo informacije izpisovale kar na vetrobranskem steklu. Avtomobili bodo imeli sposobnost sprejeti informacije o stanju na cesti in ih prikazati na vetrobranskem steklu ter tako opozoriti voznika na nevarnost. Napredni senzorji bodo uspeli prepoznati objekte na cesti in opozoriti voznika na njih, zaznali bodo prehitro vožnjo, če se boste približevali stoječi koloni in vas preusmerili na drug vozni pas, kjer boste lahko varno ustavili, ipd. Vse to boste izvedeli, brez da bi odvrnili pogled s ceste, saj se bodo informacije izpisale kar na vetrobranskem steklu in ne na majhnem LCD zaslonu.
 

Zračne blazine bodo pomagale pri ustavljanju vozil

Od kar poznamo zračne blazine in njihove prednosti za varnost potnikov, se tehnologija zračnih blazin venomer izboljšuje. Avto razvijalci so začeli razmišljati o aktivni vlogi zračnih blazin, ki ne bo le pasivno pomagala pri preprečevanju poškodb, ampak aktivno pomagala pri preprečevanju trka na sploh. S pomočjo senzorjev, ki bi zaznali, da je varno ustavljanje nemogoče, bi se sprostile zračne blazine iz podvozja, ki bi pomagale pri ustavljanju vozila zaradi dodanega trenja. Blazine bi poleg tega avto za malenkost dvignile in tako uravnale odbijača avtomobilov, ki se pri sunkovitem zaviranju sicer malo posede. Tako bi se tudi preprečilo zdrsnjenje potnikov izpod varnostnih pasov. 
 

Več varnosti na avtocestah zaradi tehnologij varne menjave pasu, prisvojenega nadzora vožnje in nadzora nad mrtvim kotom

Pri visokih hitrostih na avtocesti, lahko že trenutek nepozornosti vodi do katastrofalne nesreče. Zato so razvijalci varnostnih tehnologij veliko časa namenili prav vožnjo na avtocesti in bosta v kratkem na voljo 2 novi tehnologiji: 
  • Varno menjavanje voznega pasu – s pomočjo kamer, ki zaznavajo cestne oznake, bo sistem zaznal če boste nevarno zavili iz voznega pasu, brez da bi uporabili smernik. Vozilo vas bo na to opozorilo s svetlobnim in zvočnim opozorilom, kot možnost pa obstaja tudi varianta, da bi vozilo samo zavilo nazaj na pravi vozni pas.
  • Prisvojen nadzor vožnje – tudi tukaj bodo senzorji zaznali hitrost in oddaljenost vozila pred vami in prilagodili vašo vožnjo vozniku pred vami. To bi bila lahko alternativa tempomatu, primerna predvsem za vožnjo po avtocestah.
  • Nadzor nad mrtvim kotom – kamere in radarji bodo pomagali prepoznati vozilo v mrtvem kotu in voznik bo opozorjen na to z zvočnim in/ali svetlobnim signalom. 
 
Poleg naštetih obstaja še veliko varnostnih tehnologij, ki so že ali pa bodo v kratkem na voljo serijsko. Med zanimivejšimi je tudi sistem inteligentnega vodenja, ki se lahko poveže do asistenčnega centra, sporoči da je bilo vozilo udeleženo v trku, ali pomaga vozniku z napotki do cilja. Takšni inteligentni sistemi malo spominjajo na »velikega brata«, ki vedno ve, kje se ta trenutek nahajate in kaj se z vozilom dogaja, a za neprestano zagotavljanje varnosti, je to nujno potrebno. Samo še malo, pa bomo zakorakali v znanstveno fantastiko prejšnjega stoletja.