Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Google s svojim samovozečim vozilom

07.07.2014

Samovozeča vozila niso več sanje o prihodnosti, saj se googlovi prototipi samovozečih vozil že vozijo po cestah. Namen tovrstnih vozil je, da prevzamejo vse breme vožnje voznika, ki tako postane le potnik in ne nadzoruje več vozila med vožnjo. To namesto njega opravljajo senzorji in programska oprema, ki sprejemajo informacije o prometu in vožnjo vozila prilagajajo razmeram na cesti. Vozilo tako nima volana, niti pedal, le dva sedeža za potnika. Prototipi samovozečih vozil so že v fazi testiranja in so se izkazali za zelo zanesljive in varne, predvsem pa enostavne za uporabo.

Google s svojim samovozečim vozilom
Google je začel s projektom leta 2008, čeprav so se ideje pojavile že na tekmovanju robotskih vozil leta 2000. Njihov prototip je tako do danes doživel že velik napredek od prvotne ideje in je že v fazi testiranja na dejanskih cestah. Model samovozečega vozila spominja na Smarta in Nissan Micro, ima le 2 sedeža in manjši prostor za prtljago. 
 

Kako samovozeči avto deluje?

Avto prikliče uporabnik s svojim mobilnim telefonom, ki mu sporoči lokacijo za prevzem potnikov. V avtu se nahajata 2 sedeža, med njima pa 2 velika gumba: zeleni START in rdeči STOP. Poleg gumbov se nahaja manjši zaslon, ki kaže vreme, trenutno hitrost in manjšo animacijo do začetka. Ko uporabnik vnese želeno destinacijo cilja in pritisne zelen gumb za start, avto odpelje. Po zaključku vožnje avto opozori potnike na osebne stvari, kar sporoča, da je avto bolj namenjen zamenjavi za taksi brez voznika kot za osebno vozilo. 

Ljudje, ki so imeli možnost tesne vožnje v tem vozilu so vožnjo opisali kot »gladko« in »prijetno«, spominjala jih je na vožnjo v vozilih iz tematskih parkov.
Samovozeči avto deluje na električni pogon z dosegom 160 kilometrov. Za vožnjo uporablja kombinacijo senzorjev, laserjev, kamer in programske opreme, povezane z natančnimi digitalnimi zemljevidi in satelitsko navigacijo, ki omogočajo 360-stopinjski nadzor nad prometom okoli njega. Zasnovan je tako, da prepozna objekte, ljudi, vozila, cestne označbe, prometne znake in semaforje. Upošteva cestno prometna pravila ter ima sposobnost zaznavanja nepredvidljivih situacij – prepozna tudi kolesarje in dela na sesti, ki se jim lahko varno izogne. To mu omogočajo posebni senzorji, ki zaznavajo do 180 metrov okoli njega v vse smeri, poleg kompleksne programske opreme, ki omogoča, da vse naprave delujejo usklajeno in obdelujejo informacije v najkrajšem možnem času ter nanje avto pravilno odreagira. 
Zaradi svoje unikatne zasnove so bili senzorji prvi, ki so dobili svoje mesto na okvirju, šele nato so okoli njih dodali kabino, ki ne blokira senzorjev ali ustvarja mrtvih kotov, čisto na koncu je sledila še karoserija
 

Kako varen je googlov samovozeči avto?

Avto je iz več razlogov omejen na hitrost 40 km/h – tako se ga ne more uporabljati na hitrih in avtocestah, hkrati pa je v primeru prometne nesreče takšna hitrost običajno brez hujših posledic za udeležence. Da bi bili trki še bolj mehki, je sprednji del vozila opremljen z penastim odbijačem in fleksibilnim vetrobranskim steklom, ki absorbirata moč trka in zmanjšata posledice nesreče na udeležence, predvsem pešce. 
Kot običajna vozila ima tudi samovozeči avto obvezne varnostne pasove, za ustavljanje in zaviranje pa skrbi tudi sekundarni sistem, če prvi zataji. Potnikom je vedno na voljo tudi rdeči STOP gumb, ki nemudoma ustavi vozilo (enako kot pritisk na zavore). 
Ker je Google s svojim testiranjem samovozečih vozil naredil že več tisoč kilometrov, je iz zbranih podatkov testnih voženj in obnašanja voznikov preučil načine vožnje in ustvaril model defenzivno-obzirnega načina vožnje, ki varuje tako potnike v vozilu, kot ostale udeležence v prometu. Na primer: avto bo počakal sekundo, preden bo odpeljal ob zeleni luči. Tako bi se odzvali običajni vozniki, ki ne speljejo takoj, ko se luč spremeni iz rumene v zeleno. Cilj Googla je bil, da se naredi vožnjo samovozečega vozila čim bolj podobno naravni in predvidljivi vožnji običajnega voznika. 
 
Samovozeči avtomobili so še vedno v prototipni fazi, kar pomeni, da se jih na prostem trgu še nekaj časa ne bo dalo kupiti. Tako se še ne ve, kakšna bo cena vozila in kdaj bodo na prodaj. Prav tako še ni znano kateri avtomobilski velikan bo Googlov samovozeči avto prevzel v proizvodnjo. Strokovnjaki ocenjujejo, da bo trajalo vsaj še 5 let, da bo prototip dovolj zrel za resnične uporabnike, lahko pa da bo trajalo tudi kaj dlje.