Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Adijo bencin in dizel, prihajajo alternative

15.07.2014

Zelo verjetno nas v bližnji prihodnosti čakajo novosti pri pogonskih gorivih naših jeklenih konjičkov, saj cene naftnih derivatov skokovito naraščajo na račun pomanjkanja nafte. Zato pa padajo cene za motorje, ki se poganjajo na alternativna goriva in hkrati ne onesnažujejo okolja v tolikšni meri kot dobro poznana fosilna goriva, na katera se poganjajo dizelski in bencinski motorji.

Adijo bencin in dizel, prihajajo alternative
Med novimi pogonskimi gorivi je vsak dan več izbire, saj se veliko raziskovalcev ukvarja z iskanjem novega učinkovitega načina za poganjanje jeklenih konjičkov. Naj naštejemo nekaj od njih, ki veliko obetajo: 
 

Biodizel

Ekološka različica dizla se imenuje biodizel in se ga lahko proizvaja iz živalskih maščob, alg in recikliranega rastlinskega olja. Biodizel je čisto gorivo, ki bazira na rastlinski osnovi, nadomesti pa lahko dizel v dizelskim motorjih. Večina dizelskih motorjev za pogon na biodizel ne potrebuje nobenih modifikacij, nekaj modelov pa potrebuje manjše spremembe. Biodizel izgoreva z manj škodljivimi emisijami, namesto ogljikovega monoksida se pri izgorevanju izloča ogljikov dioksid, ki ga rastline absorbirajo in potrebujejo pri svoji presnovi za izločanje kisika. Zaradi tega biodizel velja za nevtralno gorivo brez škodljivih ogljikovih izpustov. Žal pa se pri izgorevanju biodizla sprošča več dušikovega oksida, glavne vsebine smoga. Kljub temu se vse več podjetij ukvarja s proizvodnjo biodizla, ki bi zelo enostavno lahko povsem nadomestil dizelsko gorivo. 
 

Etanol

Alkohol etanol je eno izmed popularnih nadomestnih goriv, ki je običajno zvarjeno iz lesenih ostružkov, škroba in sladkorja iz koruze. Etanol izgoreva čisteje kot bencin in se ob tem sprošča manj toplogrednih plinov. Etanol kot gorivo že uporablja več milijonov vozil na cesti, predvsem v Ameriki, ki je trenutno tudi največja proizvajalka etanola za pogonsko gorivo. 
 

Rastlinsko olje

Rastlinsko olje lahko poganja dizelski motor z nekaj enostavnimi modifikacijami, vozilo pa tako postane bolj »zeleno«. Pred uporabo mora biti rastlinsko olje segreto na določeno temperaturo, da lahko poganja motor. Rastlinsko olje je lahko tudi uporabljeno, a vseeno poganja motor enako učinkovito kot neuporabljeno. Zato se v ta namen lahko uporablja uporabljeno olje iz restavracij in se na tak način učinkovito reciklira odpadno olje, ki bi šlo sicer v nič. 
 

Elektrika

Elektrika ni nova iznajdba, znanstveniki so odkrili le nov in okolju prijazen način za poganjanje vozil, ki je praktično popolnoma brez škodljivih emisij. Izpuh električnih vozil ne vsebuje toplogrednih plinov, nekaj malega škodljivih plinov spušča le generator, ki polni baterijo vozila. Kljub temu, pa je ta količina zanemarljiva, če jo primerjamo z izpusti motorjev na fosilna goriva. Raziskave so pokazale, da je letna rast proizvodnje tovrstnih vozil več kot 30 % (v to oceno niso všteti hibridi, ki jih je precej tudi na naših cestah), zato lahko v kratkem pričakujemo, da bo vedno več električnih vozil tudi na naših cestah.
 

Vodik

Vodik trenutno še ni v uporabi pri osebnih vozilih, se pa že več mestnih avtobusov poganja nanj, zato je pričakovati, da bo ta tehnologija kmalu prešla tudi na osebna vozila. Vodik velja za gorivo, ki nima škodljivih emisij, zato je le še vprašanje časa, kdaj bo prišlo do preboja na trg. Težava pri vodiku je njegova draga in zahtevna proizvodnja, vendar se s tem ukvarjajo številni raziskovalci in se kmalu pričakuje napredek tudi na tem področju. 
 

Stisnjen zemeljski plin

Stisnjen zemeljski plin je plin brez barve, vonja in korozivnih lastnosti. Vozila, ki jih poganja zemeljski plin, dosegajo celo 80% maj škodljivih izpustov ozona v primerjavi z bencinskimi motorji. Poleg tega je proizvodnja zemeljskega plina poceni in enostavna. Veliko ljudi se odloča za predelavo obstoječih bencinskih in dizelskih motorjev, zato da bi prihranila pri porabi goriva, hkrati pa zmanjšala škodljive emisije v okolje. 
Stisnjen zrak
Stisnjen zrak je povsem čisto »gorivo«, če ga lahko tako imenujemo. Vozila na stisnjen zrak do hitrosti okoli 50 km/h popolnoma nič ne onesnažujejo okolja, pri višjih hitrostih pa kompresor potrebuje dodatno pomoč za segrevanje zraka, zato potrebuje manjši motor na fosilno gorivo ali biodizel. V skupnem seštevku je to še vedno manjše onesnaževanje kot pri vozilih na druga goriva. 
 

Na horizontu so tudi druge možnosti novodobnih goriv

Poleg zgoraj naštetih možnosti alternativnih goriv, ki so večinoma že testirana tudi pri vozilih na cesti, razvoj poteka tudi pri drugih možnostih za goriva. Raziskave vključujejo naslednja goriva: 
  • Gorivo iz sadja
  • Bio-bencin
  • Etanol na bazi riža
  • Biomasa
  • Gorivo iz živalskih iztrebkov
Zagotovo si je težko predstavljati, da bi sadje ali živalski iztrebki poganjali vaš avto, ampak bliža se čas, ko bodo raziskovalci pokazali, da zmorejo tudi to. Do takrat pa premislite, kako bi lahko zmanjšali onesnaževanje okolja in preklopili na naravi bolj prijazno gorivo. Prihodnost z novodobnimi gorivi že trka na vrata.