Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Pomen in delovanje kondenzatorja klime

03.09.2014

Namen kondenzatorja klime je, da utekočini plin in odda zvišano temperaturo okolici.

Pomen in delovanje kondenzatorja klime
Kondenzator deluje v sklopu vseh pomembnih komponent klimatske naprave. Pomembni elementi klimatske naprave, poleg omenjenega kondenzatorja so : kompresor klimatske naprave, ventilator kondenzatorja, sušilni filter, uparjalnik, ventilator kabine in ekspanzijski ventil. Klimatska naprava deluje na osnovi fizikalnih lastnosti hladilnega plina.  Hladilni plin ima sposobnost, da prehaja iz enega v drugo agregatno stanje. Kompresor klimatske naprave poskrbi za povečan tlak in temperaturo hladilnega plina. Kondenzator, kot rečeno, hladilni plin utekočini in odda zvišano temperaturo okolici. Hladilni plin se nato v sušilnem sistemu osuši, ekspanzijski ventil pa poskrbi za znižanje temperature hladilne tekočine. Proces se nadaljuje v uparjevalniku, kjer hladilna tekočina ponovno spremeni agregatno stanje. Iz tekočine se hladilni plin pretvori v plin, ob tem se temperatura ponovno zniža. Na ta način se temperatura površine uparjevalnika močno ohladi. Na površino uparjevalnika prihaja zrak, ki ohlajen skozi sistem zračenja potuje v notranjost avtomobila.    
 
Okvaro kondenzatorja klime lahko prepoznamo po naslednjih vzrokih : sistem klimatske naprave ne deluje, ventilator kondenzatorja deluje neprekinjeno, učinek delovanja klimatske naprave je zmanjšan. Pri vzrokih je potrebno biti previden, saj so lahko v okvari druge komponente klimatske naprave. Za na primer zmanjšan učinek hlajenja so lahko krive druge komponente tudi druge kompresor, sušilni filter, ventilator kabine, ekspanzijski ventil.  Za prenehanje delovanja klimatske naprave je lahko kriv tudi kompresor, uprajalnik.  Pogost vzrok za slabo delovanje klimatske naprave je tudi pomanjkljivo vzdrževanje klima naprave.
 
 
Vzroki za nedelovanje kondenzatorja klime so lahko predvsem poškodbe in posledično puščanje kondenzatorja ali zamašitev lamel kondenzatorja klime. Poškodbe kondenzatorja klime se največkrat zgodijo ob prometnih nesrečah, oziroma močnejših trkih vozila v druge ovire ali trkov predmetov z površino kondenzatorja klime iz okolice. Primer predmetov iz okolice so kamenje, veje in podobno. 
 
Zamenjava kondenzatorja klime je zahtevno opravilo, ki ga mora opraviti profesionalen avto mehanik z ustrezno opremo. Ustrezna oprema se nanaša predvsem na naprave za vzdrževanje in popravilo klimatskih naprav. 
 
Pri naročanju kondenzatorja klimatskih naprav je potrebno v naročilo vnesti vse podatke o vozilu, kot so znamka, model, izvedba, letnik, številka šasije, po potrebi pa tudi druge podatke. Potrebo po drugih podatkih nam bo pomagal zaposleni pri prodajalcu rezervnih delov. V veliko pomoč je včasih slikovni material, zato je dobro ob naročilu prek spleta ali telefona, če je le mogoče, poslati sliko kondenzatorja klime. Kondenzator klime je lahko različen za isti model, izvedbo, letnik vozila oziroma preprosto povedano praktično enak avto. V proizvodnji dveh praktično enakih avtomobilov istega letnika, je lahko prišlo do določenih sprememb, kot so sprememba modelnega leta, spremembe pri dobavitelju, konstrukcijske oziroma tovarniške spremembe in podobno. Razlike so izkušenemu prodajalcu, pri pogostejših vozilih, hitro prepoznane. V najslabšem primeru bo izkušen prodajalec vedel, da so za pogostejši avto istega letnika, modela, izvedbe, vgrajevali več različnih tipov kondenzatorja klimatske naprave.  
 
Pred nakupom se je dobro dogovoriti za pogoje vračila kondenzatorja klime, v primeru, da kupljen kondenzator klime ni ustrezen. V splošnem velja, da lahko, na uspešno rešitev takšne reklamacije lahko računamo, če kondenzator klime ni kakorkoli poškodovan, podobno to velja za embalažo. Zato je potrebno pred vgradno avtomehanika opozoriti, na previdno ravnanje. Kompresor klime iz embalaže vzamemo tako, da embalaže ne poškodujemo. Nato kompresor klime primerjamo s starim kompresorjem klime. Posebno pomembne lastnosti so sama fizična velikost in oblika, priključki in mesta za pritrditev kompresorja klimatske naprave na vozilo. Najlažje to storimo, če imamo star kondenzator klime že demontiran iz vozila. V primeru, da se kondenzator klime popolnoma ujema, nadaljujemo z vgradnjo. V nasprotnem primeru obvestimo prodajalca, kondenzator klime pa vrnemo v originalni embalaži, zapakiranega v enakem stanju, kot smo ga dobili ob nakupu, ter sledimo dogovorjenim postopkom o vračilu kondenzatorja klime pred nakupom.