Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Pogled v prihodnost airbagov

08.09.2014

Zračna blazina ali air bag je danes prisotna že praktično v vsakem vozilu. Izjeme so vozila iz 90' minulega stoletja ter vsa starejša vozila.

Pogled v prihodnost airbagov
V 90' letih minulega stoletja se je začelo v najbolj množična vozila na našem trgu serijsko vgrajevati zračne blazine. V tem obdobju so imela zračne blazine serijsko predvsem vozila višjega cenovnega razreda. Serijska oprema varnostnih sistemov v cenovno dostopnih razredih je postala realnost šele proti koncu 90' let minulega stoletja. Takrat smo v segmentu C, dobili prve avtomobile s serijsko vgrajenima zračnima blazinama za voznika in sovoznika ter ABS zavorni sistem. Do današnjih dni se je postopoma serijska opremljenost z zračnimi blazinami in drugimi varnostnimi sistemi bogatila v dve smeri. Z varnostnimi sistemi je bilo serijsko opremljenih vse več vozil, tudi v najbolj dostopnih in priljubljenih razredih segmenta A in B. Serijska varnostna oprema pa je hkrati postajala bolj obsežna. V začetku novega tisočletja smo dobili serijski ESP, število zračnih blazin se je večalo, v zadnjem času pa so na trg prišla tudi vozila, ki kažejo na prihodnost varnostnih sistemov. 
 
Varnostni sistemi niso pomembni le z vidika pasivne in aktivne varnosti. V bitki za kupce proizvajalci oglašujejo varnost in napredek varnosti, s tem pa pripomorejo k večji osveščenosti javnosti. V reklamni sporočilih lahko tudi spoznamo napredek in hkrati pogled v prihodnost varnostnih sistemov. Vsak oglaševalec novost, ki mu prinaša konkurenčno lastnost, s pridom predstavi javnosti. 
 
 
Prihodnost zračnih blazin se kaže v novih oblikah in nalogah zračnih blazin. Preizkusni trki, ki jih izvajajo neodvisne organizacije, v rezultatih razkrivajo tako dobre rezultate, kot tudi rezultate, katere je moč izboljšati. Temu primerno imamo izboljšave v zaščiti potnikov oziroma zaščiti predelov teles potnikov, ki so pri simulaciji prometne nesreče spoznani kot najbolj ranljivi. Mnogi test iz 90' let minulega stoletja so pri simulaciji nesreč, kot izpostavljen del testnih lutk, prepoznali kolenski predel. Krivec za to je bila večinoma trda plastika predela pod volanskim obročem. Rešitev za to težavo se je pokazala v zračni blazini za kolena. Toyota Avensis je bil prvi osebni avtomobil na evropskem tržišču, ki je bil serijsko opremljen z zračno blazino za kolena.
 
Napihljivi varnostni pasovi v Ford Explorerju so leta 2011 pokazali nove možnosti zaščite potnikov na zadnjih sedežih. Njihov namen je po besedah proizvajalca možnost zaščitite glave, vratu in poškodb prsnega koša potnikov na zadnjih sedežih v primeru prometnih nesreč. 
 
Naslednja novost, na področju zračnih blazin, je bila predstavljena pred dvema letoma. Gre za zračno blazino za pešce. Namen zračne blazine za pešce je bilo zmanjševanju smrtnih primerov in poškodb ob naletu z avtomobilom. Zračna blazina je nameščena na prednjem delu vozil. Ob  naletu s pešcem se z pirotehničnimi mehanizmi tečaji pokrova motorja osvobodijo, v istem trenutku pa se aktivira zračna blazina, ki za deset centimetrov dvigne motorni pokrov, ter zavaruje pešcu nevarne dele se od spodnjega dela vetrobranskega stekla, preko obeh A stebričkov vozila. Volvo V40 je bil prvi osebni avtomobil z zračno blazino za pešce.    
 
Nekoliko kasneje je GM predstavil zračno blazino, ki se nahaja v bočnem delu hrbtišča voznikovega sedeža. Namenjen je blaženju bočnih udarcev oziroma premikov voznika ali sovoznika. Na ta način je možno zmanjšati številne poškodbe, ki so bile zaznane v prometnih nesrečah, povzročenih z bočnim trkom. V primeru bočnega trka, lahko voznik in sopotnik trčita z glavama, ali pa voznik oziroma sovoznik dobi druge vrste udarcev v trše predmete vozila. Poleg tega je ublaženo gibanje voznika ali sopotnika, ki ima zaradi sunka bočnega udarca, lahko negativne posledice.  
 
Prihodnost zračnih blazin bodo zagotovo še pestra in zanimiva. Tehnologija in napredek bosta na podlagi preizkusnih trkov in izkušenj iz prakse, omogočala uvajanje novih vrst zaščit udeležencev v prometnih nesrečah s pomočjo zračnih blazin.