Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Kako učinkovito skrbeti za dizelski motor?

27.11.2014

Ko kupujete avto imate običajno 2 možnosti za izbiro goriva: bencin ali dizel.

Kako učinkovito skrbeti za dizelski motor?
Sicer je vedno več tudi avtomobilov s hibridnim motorjem, ampak bo trajalo še nekaj časa, da bodo prav vsi modeli vozil na voljo s 3 različnimi načini poganjanja motorja. Za dizelski motor se ljudje običajno odločajo, ker: 
 
  • Prihranijo pri porabi goriva – povprečen dizelski motor porabi okoli 30 % manj goriva kot bencinski. Sicer so v zadnjih letih izredno napredovali tudi bencinski motorji, vendar je na cesti še vedno veliko vozil starejših letnikov, zato je takšno povprečje. 
  • Je motor bolj vzdržljiv – dizelski motorji zlahka prevozijo več kot 400.000 kilometrov. Rekorder v prevoženih kilometrih je Mercedez Benz, ki je z originalnim dizelskim motorjem prevozil več kot milijon in pol kilometrov.
  • Ima izpuh dizelskega motorja manj škodljivih emisij – dizelski motor izpušča manj ogljikovega dioksida in ogljikovodikov kot bencinski motor. Tako vozniki »dizlov« plačajo tudi manj cestne takse.
  • Je dizelski motor lažje vzdrževati – vse kar zahteva vzdrževanje, je redna menjava olja in filtrov. 

 

 

10 skrivnosti, kako učinkovito vzdrževati dizelski motor

  • Ker dizelski motor v nasprotju z bencinskim nima električnih delov pri vžigu (žic, vtičev in premikajočih se delov, kot je rotor), ni težav z vzdrževanjem in menjavo izrabljenih delov, ki imajo kratko življenjsko dobo. To je ena skrb manj na seznamu vzdrževanja.
  • Ker v dizelskem motorju gorivo izgoreva pod 3x večjim tlakom, kot pri bencinskem motorju, je največja težava dizelskih motorjev pregrevanje. Hladilni sistem ima tako ključno vlogo pri vzdrževanju dizelskega motorja. Vedno skrbite, da je hladilne tekočine dovolj in je celoten sistem dobro zatesnjen, da do pregrevanja ne bo prišlo. 
  • Skrbno spremljajte stanje tesnil vašega dizelskega motorja, saj so izpostavljena velikim pritiskom in stalnim tresljajem med delovanjem motorja. Priporočljivo je večkrat preveriti vijake in tesnila, da bi pravočasno odkrili morebitno puščanje vitalnih tekočin. 
  • Dizelski motor potrebuje tudi veliko zraka za hlajenje, zato je treba večjo pozornost nameniti tudi zračnemu filtru. Pravočasna menjava umazanega filtra bo rešila vaš motor pred pregrevanjem.
  • Vaš dizelski motor mora imeti dober oljni filter, predpisan iz strani proizvajalca, saj lahko gorivo ne izgori v celoti in se v izgorevalni posodi naberejo saje žvepla in ogljika, ki lahko poškodujeta dele motorja. 
  • Ker je hladilni sistem ključen pri preprečevanju pregretja motorja, morajo opozorila na pregrevanje vedno delovati. Naj vam vaš serviser preveri delovanje opozorilnih lučk in/ali zvočnih signalov, ki opozarjajo na skorajšnje pregretje motorja. Če motorja ne izključite, preden se pregreje, lahko povzročite totalno odpoved motorja. 
  • Tudi gorivo v posodi za gorivo morate imeti pod nadzorom. Da bi se izognili nabiranju kondenza v posodi za gorivo, natočite gorivo vedno do polnega. Redno menjujte filtre za gorivo, da bi se izognili nadaljnjim poškodbam motorja zaradi umazanega goriva in usedlin. 
  • Čeprav dizelski motor proizvaja manj ogljikovega monoksida kot bencinski motor, se pri izgorevanju nafte proizvaja več saj zaradi nepopolnega izgorevanja, če je v izgorevalni posodi preveč goriva. Temu so lahko krive umazane brizgalne šobe, časovna neusklajenost pri brizganju ali prenizka temperatura v izgorevalni posodi. Določeni modeli dizelskim motorjev imajo posebno grelno napravo, ki pomaga pri segrevanju goriva v izgorevalni posodi, vendar jo je vsakoletno potrebno preveriti predvsem pred začetkom hladnejšega vremena. 
  • Med zimskim časom je dizelske motorje težje prižgati, vendar lahko to rešite z vgradnjo električnega grelca, če vaše vozilo nima posebne grelne naprave. 
  • Da bi se izognili poškodbam motorja, se izogibajte vožnji v prostem teku. Dizelski motorji so zasnovani tako, da konstantno delajo in tako ohranjajo motor pri določeni temperaturi. Če predvsem v zimskem času veliko uporabljate prosti tek, se lahko motor toliko ohladi, da je premalo podmazan in se zato lahko poškoduje.