Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Kaj je to polosovina?

18.12.2014

Polosovine so gredi, ki prenašajo moč pogonskega agregata na pogonska kolesa.

Kaj je to polosovina?

Prenos moči, pri večini vozil na naših cestah, poteka od motorja z notranjim izgorevanjem, preko menjalnika do pogonskih koles. Polosovine se nahajajo na delu prenosa moči med menjalnikom in pogonskimi kolesi. 

Ustvarjena moč motorja se najprej preko sklopke prenaša do menjalnika. Sklopka med motorjem in menjalnikom poskrbi za prenos ustrezne oziroma željene moči motorja. Med vožnjo želimo, da je prenos moči med motorjem in menjalnikom sklenjen in poteka neprekinjeno. Obratno si v trenutkih, ko se med vožnjo pojavi potreba po zmanjšani moči, želimo ustrezno manj moči. Pri tem lahko vozilo miruje ali se giba z uporabo zmanjšane moči motorja. Menjalnik ima nalogo, da z ustreznim prestavnim razmerjem ustvari izbrano razmerje med vrtilno hitrostjo in vrtilnim momentom na gnani in pogonski gredi. Prestavno razmerje preprosto povedano omogoča, da avto ustvarjeno močjo motorja optimalno izkorišča. 
 
 
Ustrezno moč iz menjalnika na kolesa prenašajo polosovine.  Njihova izvedba je odvisna od namestitve in lege motorja ter pogonskih koles. Danes najbolj pogosta izvedba je prečna namestitev motorja spredaj ter pogon na sprednja kolesa. V nekaterih primerih je možna tudi opcija pogona na vsa koles. Druga, vendar redkejša, je izvedba, kjer je motor nameščen spredaj ter poganja zadnja ali vsa kolesa. Še redkejša je izvedba motorja zadaj s pogonom na zadnja ali vsa kolesa. Najredkejša je izvedba s sredinsko namestitvijo motorja, ter pogonom na zadnja ali vsa kolesa. 
 
Najpogostejša izvedba z motorjem nameščenim spredaj prečno in pogonom na prednji kolesni par se je začela uveljavljati v šestdesetih letih minulega stoletja, množičneje pa v sedemdesetih in osemdesetih letih. Ta izvedba je postala množično uporabljena zaradi številnih dobrih lastnostih. Namestitev motorja in pogonskega sklopa je omogočala dober izkoristek vozila. Ker je bila vsa pogonska mehanika nameščena spredaj, so lahko konstruktorji ostali del vozila opremili z odlično prostorsko izkoriščenostjo. Ob enaki zunanji dolžini je bilo v vozilu s takšno namestitvijo motorja več prostora za potnike in prtljago, kot v vozlih s predhodnimi, klasičnimi oblikami namestitve motorja. Poleg tega avtomobili  s prednjim pogonom bolje obvladujejo zakone fizike, v prid boljši legi in vodljivosti avtomobila. V primerjavi z zadnjim pogonom je prednji pogon vlekel avto, namesto potiskalo. Kar je zmanjšalo možnosti, da bi vozilo izgubilo oprijem in posledično zdrsnilo iz zaželene smeri vožnje. Namestitev motorja spredaj prečno in prenosa moči na prednji kolesni par je tudi pocenilo proizvodnjo vozil, saj je pri izdelavi avtomobila možno v istem hipu vgraditi celoten pogonski sklop. Pri tem so odpadli postopki montaže drugih pogonskih sklopov, značilni za klasične oblike pogona. 
 
 
Polosovine so izdelane v različnih izvedbah. V osnovi gre za os, ki je na obeh koncih ozobljena, kar omogoča prenos moči med menjalnikom in pogonskim kolesom. Med obema koncema polosovin sta v večini primerov izvedbe prednjega pogona in prečne namestitve motorja spredaj, nameščena homo kinetična zgloba. Homo kinetičen zglob največkrat omogoča optimalno prilagajanje gredi, glede na položaj pogonskega kolesa in menjalnika.  
 
V podjetju Silux smo pred kratkim ponudbo kvalitetnih avto delov obogatili s ponudbo polosovin. Pri naročanju priporočamo navedbo vseh koristnih informacij o vozilu.