Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Žarometi in motorček žarometa

27.01.2015

Žarometi služijo osvetljevanju vozne poti. Vozila imajo vgrajena naslednje žaromete : glavne žaromete, kratke žaromete, žaromete za meglo, glavne dodatne žaromete.

Žarometi in motorček žarometa
Zakon predpisuje, da morajo biti pari osvetlitvenih naprav vgrajeni na enki višini nad voziščem. Par žarometov mora biti nameščen simetrično glede na sredino vozila. Žarometi morajo svetiti istočasno. Izjeme so smerokazi in parkirne luči. 
 
Žarometi za osvetljevanje vozišča oddajajo belo svetloba. Štirikolesna cestna vozila morajo imeti dva kratka žarometa in vsaj dva dolga žarometa. Dolga ali daljinska žarometa sta namenjena daljinski osvetlitvi vozišča. Vozila imajo vgrajene različne izvedbe žarometov. Razlikujejo se predvsem po tem ali gre za par, dva ali več parov žarometov. Izvedba z dvema žarometoma je sestavljena iz para žarometov. Nameščena sta na isti višini ter simetrično glede na sredino vozila. Ta izvedba vključuje žarnice z dvema nitkama. V skupnem reflektorju takšne žarnice zagotavljalo svetlobo značilno za dolge in kratke žaromete. Izvedba s štirimi žarometi je sestavljena iz dveh parov žarometov. En par je namenjen kratki osvetlitvi cestišča, imenujemo ga par kratkih luči ali pogovorno kratke luči. Drugi par je par namenjen dolgi osvetlitvi cestišča. Ta par imenujemo par dolgih luči ali pogovorno dolge luči. 
 
Ne glede na izvedbo je osnova vsake izvedbe žaromet. Žaromet ima štiri poglavitne sestavne dele. Poglavitni ali osnovni sestavni deli žarometa so : ohišje ali nosilni obroč, žarnica, reflektor ter razpršilno stelo. Osnova žarometa omogoča pritrditev žarometa na vozilo, omogoča pritrjevanje vseh sestavih delov ter delovanje vseh funkcij žarometa. Reflektor skrbi za odbijanje in usmerjanje svetlobo žarnice. Pravilno delujoči reflektor omogoča, da je svetloba dovolj močna na predpisani razdalji. Reflektor poleg tega omogoča namestitev žarnice. V uporabi je več različnih izvedb reflektorjev. Vse različne izvedbe reflektorjev se delijo v dve osnovni skupini. Reflektorji so lahko elipsoidni ali paraboloidni. Elipsoidni reflektorji ima obliko, ki nastane z vrtenjem elipse okrog lastne osi. Rotacijska os je tudi optična, ima dvoje žarišč. Elipsoidni reflektorji so primerni za kratke luči ali meglenke z žarnicami, katere imajo le eno žarilno nitko. 
 
 
Žaromet z elipsoidnim reflektorjem je sestavljen iz štirih osnovnih delov : elipsoidni reflektor, zbiralna leča, zaslonka, razpršilna optika. Elipsoidni reflektorji imajo halogensko žarnico z žarilno nitko nameščeno v enem od dveh žarišč, lahko ga imenujemo tudi prvo žarišče ali poljubno drugače. Iz prvega žarišča se svetlobni žarki odbijajo v drugo žarišče. Od drugega žarišča se svetlobni žarki usmerjajo na zbiralno lečo. Zbiralna leča oba žarka poveže v skoraj vzporeden svetlobni snop. Zaslonka pred drugim žariščem deluje kot ostra meja med svetlobo in temo, razpršilna optika pa zagotavlja enakomerno porazdelitev svetlobo. Obstajajo tudi več osni elipsoidni reflektorji. Njihova značilnost je, da imajo osnovno obliko sestavljeno iz dveh elips s skupnim temenom, glavne osi in različnih stranskih osi. Na ta način dobimo tri žarišča. Večosni elipsoidni reflektorji so primerni za kratke luči oziroma meglenke z enonitno žarnico. 
 
Paraboloidni reflektorji obliko dobijo z vrtenjem parabole okrog lastne osi. Rotacijska os je hkrati tudi optična os. Paraboloidni reflektorji imajo eno žarišče. Primerni so za enonitne in dvonitne žarnice. 
 
Danes imamo v vozilih veliko različnih izvedb žarometov. V osnovnih izvedbah avtomobilov so največkrat halogenski žarometi, dražje izvedbe poznajo še ksenon, bi ksenon, LED izvedbe. Poleg cene so razlike tudi v samem delovanju. Kako dobro delujejo posamezni žarometi je najbolje preizkusiti na testni vožnji. Razlike so v barvi svetlobe, delovanju svetlobe na odsevnike, polnost, enakomernost svetlobe in drugih značilnostih. 
 
Motorček žarometa je namenjen nastavljanju svetilne razdalje oziroma krmiljenju svetlobe. Gre za eno od izvedb nastavljanja svetilne razdalje oziroma krmiljenja svetlobe. V uporabi so še mehanska, pnevmatska in hidravlična izvedba. Nastavljanje svetilne razdalje oziroma krmiljenje svetlobe je del serijske opreme vseh vozil izdelani po letu tisoč devetsto devetdeset. Obstaja tudi samodejno nastavljanje svetilne razdalje.