Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Vse kar morate vedeti o vžigalni svečki

16.02.2015

Z razvojem v avtomobilistični industriji je danes za skoraj vsako popravilo avtomobila potrebna koda in računalnik, ki ju ima vaš mehanik, med tem ko so vžigalne svečke v osnovi še vedno enake kot na začetku.

Vse kar morate vedeti o vžigalni svečki
 Izumili so jih 1903, da bi s pomočjo iskre, ki jo vžigalna svečka povzroča, vžgali mešanico goriva in zraka v izgorevalni komori motorja. Ker so še vedno enake kot v začetku 20. stoletja, so ena redkih avto delov, ki jih še vedno lahko zamenjamo doma, brez nujnega obiska avtomehanika. Ko imate težave z vžigom vašega jeklenega konjička, je dobro, da preverite in zamenjate morebitne poškodovane ali iztrošene vžigalne svečke
 
Pri vžigu vozila se namreč zgodi naslednje: vžigalna svečka je nameščena na vrhu valja motorja. Bat valja gre najprej navzdol, da v komoro pride mešanica zraka in goriva. Ko gre bat zopet navzgor, stiska zmes zraka in goriva, da sta pod veliko večjim tlakom in čisto na koncu zaiskri vžigalna svečka in vžge mešanico. Bat se zato pomakne zopet navzdol, kar ustvari moč za premikanje vozila, nato se zopet dvigne gor in iz valja odstrani izpušne pline. Nato se postopek ponovi in ponavlja dokler vozilo uporabljamo za vožnjo. 
4-valjni motor ima 4 vžigalne svečke, 6-valjni 6 vžigalnih svečk in tako naprej. Obstajajo sicer izjeme, npr. HEMI motor, ki ima po 2 vžigalni svečki na vsakem od valjev.
 
Vžigalna svečka nameščena v središču med štirimi ventili vsakega valja bencinskega motorja. Naloga vžigalnih svečk je, da ustvarja visoko voltno napetostno iskro, ki vžge mešanico zraka in bencina v izgorevalni komori. Vžigalne svečke imajo keramično izolacijo, ki izolira visoko napetost iz elektrode in omogoča, da se iskra naredi na koncu svečke in ne kjer koli drugje. Keramična obloga se pri vžigu močno segreje, kar pomaga, da se na njej ne nabirajo obloge umazanije.  
 

Vžigalne svečke lahko zamenjate sami, saj je povsem enostavno!

Ko nastopi čas za menjavo vžigalnih svečk, zamenjajte vsako posebej in ne odklopite kablov iz vseh svečk naenkrat. Zaporedje priključenih vžigalnih svečk je namreč pomembno, zato bi bili pomotoma zamenjani kabli velika težava za vaš motor. Sledite preprostim navodilom in svečko zamenjajte kot profesionalec: 
  • Preden novo svečko vstavite, temeljito obrišite svečko in luknjo z navojem na valju, pri čemer pazite, da vanjo ne potisnete morebitne umazanije. 
  • Navoj svečke na tanko premažite z nekaj kapljicami motornega olja (pomagajte si z merilno palico za olje) – pazite da olja ne nanesete na druge dele svečke!
  • Previdno pričnite privijati svečko na svoje mesto z vrtenjem v smeri urinega kazalca. To naredite z rokami, brez pripomočkov za privijanje, da ne poškodujete navoja vžigalne svečke in navoja za svečko v motorju. 
  • Ko naredite dva polna zavoja, pritrdite priključek z vžigalnim kablom na vžigalno svečko. 
  • Nadaljujte s privijanjem vžigalne svečke, dokler ne pridete do konca navoja. Ne zategnite premočno, da ne poškodujete porcelanske obloge, niti premalo, da se maje. Naj bo lepo tesno, a se pri odvijanju ne rabite preveč naprezati.
  • Vžigalni kabel vedno preglejte, preden ga priključite na vžigalno svečko. Če je kabel razpokan, zažgan, namaščen ali kako drugače poškodovan, ga raje zamenjajte. Med priključkom vžigalnega kabla in vžigalno svečko nanesite nekaj silikonskega maziva, nato ga namestite na svoje mesto. 
  • Ponovite korake za vsako vžigalno svečko vašega motorja. 

 

Motorji imajo lahko 4 ali celo 8 vžigalnih svečk, odvisno od števila cilindrov motorja. Ko končate z menjavo, preverite, če se avto še vedno prižge, kar vam bo potrdilo, da ste vse dele postavili na pravo mesto. Prva menjava je vedno najtežja, vsaka naslednja bo lažja, dokler ne bo postala pravi mačji kašelj.