Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Run Flat pnevmatike

25.02.2015

Run Flat pnevmatika je posebej oblikovana pnevmatika, ki kljub predrtju še vedno omogoča vožnjo ob zmanjšani hitrosti vsaj še 80 ali celo do 320 km, odvisno od vrste pnevmatike.

Run Flat pnevmatike

Obstajajo 3 vrste Run Flat pnevmatik, ki se razlikujejo v sami tehnologiji: 

  • samo-podporne pnevmatike,
  • samo-tesnilne pnevmatike in
  • pnevmatike z dodatno podporo.
 
Korenine prve Run Flat pnevmatike segajo v leto 1935, ko je ena vrsta pnevmatik imela notranjo plast iz blaga. Michelin je tovrstne pnevmatike izdeloval za vojaška vozila in varovana oklepna vozila za banke. Poznane so bile kot neprebojne pnevmatike, a so bile predrage za običajne uporabnike vozil. Dve desetletji kasneje je Chrysler z ekipo Goodyear-a razvil Captive-Air pnevmatike, ki so na podlagi dodatne notranje obloge lažje prenašale breme teže vozila. V 70. letih je nato Dunlop predstavil pnevmatiko Denovo, ki je veljala za neuničljivo. Kmalu sta sledila tudi proizvajalca Bridgestone in Pirelli, ki sta omogočila lažji dostop do varnejših pnevmatik in alternativo rezervni pnevmatiki v prtljažniku. 
 

Samo-podporne Run Flat pnevmatike 

Samo-podporne Run Flat pnevmatike so danes običajne na lahkih tovornih vozilih in avtomobilih. Če se pnevmatika predre, lahko voznik prevozi še okoli 80 km pri hitrosti do 80 km/h, kar zadostuje za pot do prvega vulkanizerja. Če se pnevmatik ne popravi v tem okviru, se lahko poškodujejo do te mere, da jih ni več mogoče popraviti. Ker imajo samo-podporne pnevmatike debelejše stranice, ki nosijo breme teže vozila ob izgubi tlaka, imajo tudi večjo odpornost na vrtenje in zato vplivajo na večjo porabo goriva.
 

Samo-tesnilne Run Flat pnevmatike

Samo-tesnilne Run Flat pnevmatike vsebujejo dodatno oblogo, ki onemogoča izpuščanje zraka iz pnevmatike, če se ta predre zaradi žeblja ali vijaka. Na tak način zrak sploh ne spušča, ali pa spušča zrak zelo počasi. Obstaja tudi več vrst posebnih tesnil, ki se jih vbrizga skozi ventil pnevmatike, rotacijska sila pa tesnilo porazdeli enakomerno po notranjosti in zapre vse morebitne luknje. 
 

Pnevmatike z dodatno podporo 

Pri sistemu pnevmatik z dodatno podporo, je dodaten podporni obroč nameščen na platišče in omogoča podporo teži vozila v primeru predrtja pnevmatike in izgubi tlaka. Čeprav ta sistem omogoča boljšo kakovost vožnje, saj stranice pnevmatik ne rabijo biti odebeljene, je zahteva po posebnih platiščih in posebnih gumah veliko dražja in zato ni dostopna širokemu spektru kupcev. 
 

Kaj je največja prednost Run Flat pnevmatik?

Največja in osnovna prednost uporabe Run Flat pnevmatik je v tem, da omogočajo nadaljnjo vožnjo, kljub zmanjšanemu tlaku v eni od pnevmatik. Tako ne ostanete na cesti povsem nemobilni, ampak lahko pri zmanjšani hitrosti najdete pot do bližnjega vulkanizerja.  To je velika prednost za službena vozila vojske in policije, ki tako ne utrpi posledic nemobilnosti med povsem običajnim »gumi-defektom«. 
Druga največja prednost Run Flat pnevmatik je ta, da v vozilu ni potrebno hraniti nadomestne pnevmatike, tretja pa ta, da pnevmatiko ni potrebno zamenjati takoj isti hip, ko se guma predre. 
 
Kljub temu, da imajo Run Flat pnevmatike svoje prednosti, so raziskave pokazale, da niso dosegle želenega nivoja priljubljenosti  tudi na račun novih tehnologij pnevmatik (brezzračne pnevmatike ipd), zato niso v serijski ponudbi potniških vozil.