Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Cestnine Nemčija

08.07.2015

Nemčija je evropska dežela, ki ima v cestnem prometu, kar nekaj posebnosti. Cestnine za nemške avtoceste ni potrebno plačevati, na nekaterih avtocestnih odsekih omejitev hitrosti ni.

Cestnine Nemčija
Izjema so tovorna vozila. Avtocestno omrežje obsega trinajst tisoč kilometrov avtocest. V večini primerov gre za kakovostne prometnice, ki veljajo za zgled in vzor dobrega avtocestnega omrežja. Zgovorna zanimivost, ki govori o kakovosti nemških avtocest je dejstvo, da so pred nekaj leti posodobili odsek avtoceste, kateri je bil zgrajen pred več kot sedmimi desetletji in je do obnove služil prometu v svojem izvirnem stanju. Začetki gradnje avtocestnega omrežja segajo v trideseta leta minulega stoletja, ko je bila zgrajena avtocestna povezava med mestoma Bonn in Köln.  Po nemških avtocestah se prepelje približno tretjina nemškega motoriziranega prometa, število smrtnih žrtev na avtocestah pa predstavlja desetino vseh smrtni žrtev nemških prometnih nesreč. 
 
Posebnost cestninjenja bo, če gre verjeti napovedim, kmalu spremenjena. Največji pritiski prihajajo iz Bavarske, nemške zvezne dežele, ki leži na jugovzhodu države. Svobodna dežela Bavarska je geografsko največja nemška dežela in geografska regija. Med nemškimi zveznimi deželami ima Bavarska tudi največ tranzitnega prometa, tuji potniki se preko Bavarske vozijo v Avstrijo ter naprej v Italijo, Slovenijo, Hrvaško ter druge evropske države. Kar že vrsto let na Bavarskem rojeva nezadovoljstvo in nasprotovanje sedanjemu stanju in ureditvi na avtocestah. Bavarska se med drugim zaveda, da ji skupaj s tranzitom, uhajajo tudi turisti. Njihov končni cilj so v zimskih mesecih smučišča v Avstriji, Italiji in Sloveniji, v poletnih mesecih pa se turisti preko Bavarske selijo predvsem v turistična letovišča na Jadranu. Bavarci temu primerno krepijo turistične zmogljivosti in aktivnost, ki bi množice tranzitnih turistov za krajši ali daljši čas zaustavile na Bavarskem. Dežela je znana tudi po temeljitih in intenzivnih aktivnostih v prid varovanja okolja. Posegi v naravno okolje so strogo nadzirani in po potrebi sankcionirani. Zato ne preseneča bavarski odnos do cestne ureditve.  Na čelu množic, ki se zavzemajo za uvedbo cestnin, je bil pred volitvami jeseni leta dva tisoč trinajst bavarski ministrski predsednik Horst Seehofer. Problematiko cestninjenja je uvrstil na seznam predvolilnih obljub. Nemška kanclerka Angela Merkel je prvega septembra dva tisoč trinajst v predvolilnem soočenju izjavila, da v  času njenega mandata, na nemških avtocestah, za osebna vozila cestnin ne bo. 
 
Predvolilna tekmeca z nasprotujočimi si mnenji glede cestninjenja, sta po volitvah oblikovala vlado. Da bi bila problematika cestninjenja še bolj začinjena je v koalicijo vstopil tudi Sigmar Gabriel na čelu nemške social demokracije, katera je proti uvedbi cestnin.
 
Polemika se je nadaljevala in dobivala nove razsežnosti, ter tudi rešitev s posledicami, ki tujim voznikom ne bodo najbolj všeč. Lahko pa so, kljub uvedbi cestnin, srečni s predlogom.  Nemški minister za promet je po letu dni usklajevanja, analiz, popravkov in oblice vročih političnih besed ter mesecu dni intenzivnih in vročih razprav med Krščansko demokratsko unijo kanclerke Angele Merkel in njeno bavarsko sestrsko Krščansko socialno unijo, konec oktobra predstavil dokončno različico predloga o uvedbi cestnin za tujce. Nemčija bi uvedla pristojbino za uporabo avto cest in državnih cest, kar bi obremenilo tujce s plačilom za uporabo avtocest, nemške lastnike vozil pa z nižjim obstoječim davkom na motorna vozila.  
 
Tujci bodo po tej rešitvi uporabo nemških avtocest začeli plačevati leta 2016. Višina plačila bo odvisna od zmogljivosti vozila in njegove okolijske ustreznosti. Najvišje plačilo za  letno uporabo nemških avtocest bo znašalo sto trideset evrov, plačilo za dnevno uporaba bo znašalo deset evrov, dvomesečno pa dvaindvajset evrov. Plačevanje bo mogoče preko spleta z vpisom registrske številke ali na bencinskih črpalkah.
 
Slaba novica za tujce ima tudi pozitivno plat. Po dokončni različici predloga, bodo oproščeni plačevanja cestnine na ostalih nemških cestah. V času nastajanja predloga je obstajala različica, ki je za tujce predvidevala plačevanje cestnin na vseh nemških cestah in avtocestah.
 
Nemški prometni minister končno različico predloga utemeljuje z dejstvom, da cestnine imajo tudi druge države. Nemci morajo za cestnine v ostalih državah Evropske Unije plačevati cestnino, med tem ko tujci za uporabo nemških avto cest ne plačujejo cestnine. V Bruslju se med tem krepi prepričanje, da je nemški predlog diskriminatoren. Analitiki napovedujejo, da se bo odpor krepil, nemški predlog pa bo deležen pravnega postopka. Nemški politik na čelu s kanclerko Angelo Merkel so optimistični in predvidevajo, da bo Bruselj nemški predlog cestninjenja dovolil. 
 
 
V zgodbo o nemški cestnini smo vpleteni tudi Slovenci. Violeta Bulc je sveže potrjena evropska komisarka za promet. Slovenska komisarka bo odločila, ali gre v primeru nemškega predloga, za nesorazmerno obremenjevanje državljanov drugih držav. V podobni situaciji kot Nemčija je bila pred šestimi Slovenija z uvedbo vinjet. Postopek proti slovenski uvedbi vinjet je bil uveden oktobra 2008. Razlog za uvedbo postopka so bile slovenske letne in polletne vinjete. Slednje niso bile v skladu s pravnim redom EU. Slovenske letne in polletne vinjete so bile po mnenju komisije diskriminatorne do državljanov Evropske Unije, ki slovenskih cest ne uporabljajo tako pogosto kot slovenski vozniki. Postopek proti slovenskim vinjetam iz oktobra 2008 se je zaključil v začetku leta 2010. Slovenija je za ustavitev postopka sledila predlogom komisije, ki je predvideval uvedbo tedenskih in mesečnih vinjet, ukinitev polletne vinjete in podražitev letne vinjete. 
 
Dokončna odločitev bo vsekakor zanimiva z več vidikov. Do sedaj uvedba nemškega cestninjenja po bavarski različici oziroma bavarskem predlogu ni bila mogoča. O tem govorijo primeri iz Slovenije in Avstrije. Diplomatska dejavnost Nemcev je na drugi strani aktivna in intenzivna, tudi na slovenskih tleh. Slovenci oziroma naša predstavnica, bo imela pri odločanju pomembno vlogo. Upajmo, da bo odločila v skladu z načeli poštenosti in spoštovanja enakopravnosti.