Pokličite nas 05 364 66 17
Vsi izdelki

Vaša garaža je prazna. Brez skrbi, na delu niso bili tatovi :)

Parkirišče

Uporabniški račun

Registrirajte se!

Registriranim uporabnikom je pri nas še bolj udobno. Kadar koli se ozrite po preteklih nakupih, shranite vozilo v garažo, ocenjujete in komentirate izdelke izdelke ter uživajte v posebnih ponudbah. Lahko si seveda sestavite tudi seznam želja in počakajte, da vas mi obvestimo, ko morda pade cena vašemu najljubšemu izdelku.

Registriraj se!

Košarica je prazna.

Napolnite košarico z izdelki ...

Odbijači avtomobila poskrbijo za zaščito pešcev ob trkih

14.08.2015

Odbijač je del avtomobila, ki se v prometnih nesrečah najpogosteje prvi poškoduje. Ima namreč nalogo, da pri udarcu oziroma trku z drugim vozilom, pešcem, kolesarjem ali drugo nepremično stvarjo, ustvari prvi kontakt ter ublaži trk, s čemer lahko pri manjših hitrostih prepreči ostale poškodbe karoserije na vozilu ter najpomembnejših delov avtomobila, poškodbe potnikov ali ublaži poškodbe pešcev.

Odbijači avtomobila poskrbijo za zaščito pešcev ob trkih
Med najhujše in najtežje nesreče zagotovo spada trk avtomobila s pešcem, kjer slednji redko odnese brez poškodb. Ravno zaradi številnih avtomobilskih nesreč, v katerih so bili udeleženi pešci, konzorcij EuroNCAP pazljivo spremlja razvoj avtomobilskih delov, še posebej odbijačev. V devetih letih so zasledili napredek na navedenem področju razvoja in obenem detajlno analizirali nevarnosti za pešca. Čeprav je sodobna avtomobilska industrija zelo napredovala ter se prilagaja trendom, še posebej v primeru varnosti v prometu, na svetu ne obstaja vozilo, ki ne more poškodovati pešca. So pa zato mnogi oblikovalci avtomobilov prilagodili konstrukcijo odbijačev avtomobilov trkom s pešci, da bi iste omilili.
  
V primeru trka avtomobila s pešcem, avtomobil trči v pešca s svojim prednjim delom, torej z odbijačem. Odbijač avtomobila pešca najpogosteje zadane v noge, rob pokrova motorja pritisne medenico, medtem ko trup ter glava pešca udarita ali v vetrobransko steklo ali v pokrov motorja.
 
Voznik avtomobila pri trku običajno močno pritisne na zavore, kar povzroči padec pešca na cestišče ali druge ovire, kar je lahko zaradi dodatnih poškodb usodno za pešca. Velik vpliv na izhodišče nesreče oziroma obseg poškodb udeležencev imajo višina pešca ter avtomobila, položaj telesa pešca v trenutku trka ter seveda hitrost avtomobila. Precej večja verjetnost za težji izhod nesreče je dokazano trk z avtomobili, ki udarijo v pešca nad njegovim težiščem oziroma centrom gravitacije. V to kategorijo vozil sodijo enoprostorci, lahki tovornjaki, kombiji ter velika terenska vozila. Nesrečni pešec v tem primeru hitreje pade na cestišče in dokler voznik vozilo zaustavi, obstaja velika verjetnost, da ga po trku tudi povozi. 
 
Pešec zaradi trka avtomobila najpogosteje utrpi poškodbe spodnjih okončin, medenice ter glave. Slednje so najbolj nevarne in življenjsko usodne. Zato je izjemno pomembno, da so območja avtomobila, ki najpogosteje pridejo v stik s pešcem, izdelana iz čim mehkejših materialov ali imajo zmožnost prevzemanja večjega dela energije udarca nase. Odbijači avtomobilov morajo glede na navedeno biti mehki, upogljivi ter specialno oblikovani, s čemer pomagajo podpreti tako meča kot stegna in obenem preprečijo težje poškodbe kolen pešca. Isto tako morata biti posebej prilagojeni tudi izvedbi prednjega roba motornega pokrova in pokrova motorja, saj odločilno vplivata na poškodbe pešca, predvsem njegove glave.
 

 

 

Naše stranke nas imajo rade po vsej Evropi