Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Ali LED zadnje luči res preveč slepijo?

07.09.2015

Skorajda vsi proizvajalci avtomobilov že uporabljajo LED tehnologijo pri izdelavi avtomobilov ter njihovih svetlobnih teles: smernikov, sprednjih žarometov, zadnjih luči, za osvetlitev notranjosti avtomobila in armaturne plošče.

Ali LED zadnje luči res preveč slepijo?

Ali tudi vi mislite, da LED zadnje luči na avtomobilih ponoči preveč slepijo? Mnogo voznikov je mnenja, da sodobni razvoj LED zadnjih luči na avtomobilih preveč moteče vpliva na vožnjo. Najpogosteje se vozniki pritožujejo nad njimi, ko vozijo v koloni in ko so prižgane LED zavorne luči. 

Prednosti in slabosti LED zadnjih luči

Za razliko od klasičnih imajo LED zadnje luči kar nekaj prednosti: 
njihova svetlobna gostota proizvaja strukturirane oblike oziroma majhne točke svetlobnih teles,
zasvetijo veliko hitreje in povzročijo boljši reakcijski čas voznikov, ki vozijo za vami,
imajo mnogo daljšo življenjsko dobo,
porabijo manj električne energije in vplivajo na prihranek goriva.
Kljub naštetim prednostim imajo LED zadnje luči tudi nekaj slabosti:
zakonsko predpisana ECE homologacijska norma za zavorno luč je 260 cd (kandel), za dinamično, ki spreminja jakost svoje svetilnosti glede na intenzivnost zaviranja, pa kar 730 cd. Ker so LED luči zelo majhnih dimenzij in imajo veliko svetlobno gostoto dajejo občutek bleščanja.
Zaradi bleščanja mnogi vozniki spregledajo istočasno vključen smernik na vozilu pred seboj.
 

LED zadnje luči svetijo na drugačen način

AMZS je naredila raziskavo ali LED zadnje luči resnično preveč bleščijo v primerjavi s klasičnimi. Rezultati raziskave so pokazali, da LED zadnje luči tako objektivno, kot tudi izmerljivo, nič bolj ne slepijo voznikov od klasičnih. Očitno se vozniki pritožujejo zaradi subjektivnih občutkov, mogoče pa je, da imajo takšne občutke zaradi drugačnih oblik sodobnih zadnjih luči in njihovih LED žarnic z večjo močjo osvetlitve. Drugi razlog za subjektivno dojemanje moči LED žarnic, ki ga je odkrila raziskava, je starost voznikov. Starejšim ljudem se namreč z leti očesna leča lahko zamegli, kar povzroča drugačno lomljenje ter pršenje svetlobe oziroma občutek bleščanja. 
Kot primer dobre prakse AMZS navaja avtomobilsko znamko Mercedes, ki je z razredom C omejila problem občutka bleščanja. Pri dnevni vožnji ter vožnji z zmanjšano vidljivostjo namreč uporablja 100% moč LED žarnic, pri nočni vožnji pa le to zmanjša ter s tem omili občutek bleščanja. Tako AMZS kot ostali evropski avtomobilski klubi želijo, da tudi ostali avtomobilski izdelovalci sledili Mercedesu ter prilagodili svojo tehnologijo. S tem bi zmanjšali subjektivni občutek prevelikega bleščanja ter prilagodili svetlost zadnjih luči okoljskim in svetlobnim razmeram.
Dokler se to ne zgodi in dokler bodo na cesti starejši modeli vozil z LED zadnjimi lučmi, v primeru bleščanja v stoječi koloni preusmerite pogled in ne glejte direktno v zadnje luči avtomobila pred vami.