Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Sprednje luči – primerjava različnih žarnic po zmogljivosti, varnosti in ceni

24.09.2015

Vsi dobro poznamo klasične halogenske žarnice, ki še vedno dominirajo na trgu prednjih luči, vendar se vse bolj uveljavljajo tudi alternative kot so ksenonske in LED žarnice.

Sprednje luči – primerjava različnih žarnic po zmogljivosti, varnosti in ceni

Da bi dobili malo boljši vpogled, kam nas pelje razvoj v prihodnosti, smo primerjali zmogljivost, varnost in ceno treh najpogosteje uporabljenih žarnic za sprednje luči: klasične halogenske, ksenonske in žarnice z LED tehnologijo. 

Različno močna svetloba prednjih luči

Verjetno ste že opazili, da se po cesti mimo vas pripeljejo vozila z močnejšimi sprednjimi lučmi oz. bolj močno svetlobo. To gre pripisati temperaturi barve svetlobe, ki jo oddajajo različne žarnice: 
 
  • Halogenke oddajajo bolj rumeno svetlobo, ki meri okoli 3.200 K,
  • Ksenonke oddajajo bolj hladno belo svetlobo(tudi modrikasto belo), ki meri okoli 4.500 K,
  • LED pa najbolj belo, s temperaturo okoli 6.000 K.
Pri odsevanju svetlobe se tudi razlikujejo, saj LED luči omogočajo boljšo odsevnost prometnih znakov, medtem ko ksenonke bolje osvetlijo robove cestišča. To gre pripisati razliki v količini svetlobe, merjene v lumnih, ki jih ksenonske luči oddajo največ med vsemi premerjanimi žarnicami. 
 
Največjo razliko se opazi med običajnimi halogenkami in ksenonkami in LED lučmi pri primerjavi dosega svetlobe pred vozilom: halogenke nudijo le majhen doseg tik pred vozilom, med tem ko imajo ksenonke in LED žarnice večji doseg. 
 

Značilnosti halogenskih prednjih luči

Do sedaj so bile halogenske luči standard za svetila v avto industriji, vendar se to lahko kmalu spremeni. Ker se pri svojem delovanju močno segrevajo, nanje slabo vpliva še tako majhna količina vlage, ki prodre skozi ohišje luči, kar lahko vpliva na njihovo zmogljivost in dobo delovanja. Občutljive so tudi na vibracije med vožnjo in imajo najkrajšo življenjsko dobo med primerjanimi žarnicami. Njihova največja prednost je nizka cena zamenjave. 
 

Značilnosti ksenoskih (HID) prednjih luči

Ksenonske žarnice poznamo tudi po kratici HID (high-intensity discharge) in proizvajajo močnejšo svetlobo kot halogenske žarnice, a pri svojem delovanju ustvarjajo manj toplote. Za vzpostavitev prvega snopa svetlobe ksenonske luči potrebujejo veliko količino električne moči, kar omogoča balast žarometa, nato pa rabijo manj energije za svoje delovanje kot standardne halogenske žarnice. Zaradi modrikaste močne svetlobe so poznane tudi kot luči, ki zaslepijo nasproti vozeča vozila. Pohvalijo se lahko z daljšo življenjsko dobo in manjšo porabo energije, a je zamenjava dražja kot pri halogenkah. 
 

Značilnosti LED prednjih luči

LED luči so najnovejša inovacija v tehnologijo sprednjih žarometov. LED tehnologija je povsem drugačna od ostalih vrst svetilnih teles, saj se nanaša na majhne LED diode, ki proizvajajo svetlobo, ko električni tok vzbudi njihove elektrone (ni žarjenje ampak tako imenovana luminiscenca). Za svoje delovanje porabijo majhno količino energije, a proizvajajo kar nekaj toplote. Zato je potreben sistem za nadzorovanje in odvajanje toplote. LED diode majhne in se jih lahko oblikuje v raznovrstne oblike, poleg tega, pa je njihova svetloba usmerjena in ne difuzna, so odlična izbira za žaromete. 
 

Prednosti novodobnih sprednjih luči

Čeprav halogenke solidno opravljajo svoje delo, imajo tako ksenonske kot LED luči svoje prednosti, ki bodo z množično uporabo in standardizacijo znižale stroške proizvodnje in postale dostopnejše tako proizvajalcem vozil kot tudi običajnim voznikom. 
 

Katere so glavne prednosti?

Večja varnost – ker ksenonke in LED luči oddajajo močnejšo svetlobo, bolje osvetlijo cestišče in zato zagotavljajo boljšo preglednost in večjo varnost. Vozniki hitreje opazijo in reagirajo na dogajanje na cesti.
 
Boljša zmogljivost in efektivnostsodobne žarnice porabijo manj energije za proizvodnjo več svetlobe, zato so zmogljivejše. Boljša efektivnost hkrati pomeni zmanjšanje porabe goriva in manj emisij CO2. 
 
Daljša življenjska doba – halogenska žarnica lahko traja do max. 1000 ur delovanja, medtem ko ksenonka v povprečju zdrži 2000 ur, LED žarnica pa 40.000 ur (praktično preseže življenjsko dobo vozila, kar pomeni, da ne bi nikoli rabili zamenjati žarnice!).
 

Kaj pa cena?

Je že res, da so halogenske žarnice najcenejše za zamenjavo, a trajajo tudi vsaj pol manj časa, so bolj občutljive na zunanje dejavnike ter porabijo največ energije in posledično se to pozna pri porabi goriva. Ksenonske in LED luči na račun manjše porabe goriva in daljše življenjske dobe skupaj s svojimi prednostmi lahko enakovredno postavijo ob bok cenam za halogenske žarnice v življenjski dobi posameznega vozila. V prihodnosti si zagotovo lahko obetamo še bolj inovativne tehnologije, kaj pa bo naslednji standard sprednjih luči za vozila, pa bo povedal le čas.