Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Vzdrževanje motorja vašega jeklenega konjička

16.11.2015

Motor je kot srce v človeškem telesu – da bi dolgo dobro deloval, morate pravilno skrbeti zanj. Na dobro kondicijo motorja vpliva več dejavnikov, najpogostejše pa so naslednje:

Vzdrževanje motorja vašega jeklenega konjička
  1. Premalo rednih menjav motornega olja,

  2. Vožnja pri nizki količini olja,

  3. Pregrevanje motorja,

  4. Uporaba goriva ali olja slabe kakovosti,

  5. Divjanje, vožnja le na kratkih progah, pretirano menjanje prestav in

  6. Težave s sestavnimi deli motorja.

 

Zakaj so za vzdrževanje motorja pomembne redne menjave motornega olja?

 
 
Motor vašega vozila ima veliko premikajočih se in vrtečih se delov, zato mora biti dobro podmazan. Podmazovanju služi motorno olje. Z vožnjo se motorno olje razgrajuje in izgublja svojo funkcionalnost podmazovanja in razpade pri visokih temperaturah. Z rednimi menjavami motornega olja se izognete nabiranju nesnage v motorju in omogočite, da se vsi sestavni deli motorja gladko premikajo in ne ustvarjajo trenja med seboj. Povečano trenje pomeni višja temperatura delovanja motorja, večja obraba in nabiranje ogljikovih oblog v motorju. To posledično povzroči manjšo moč motorja, težji vžig, slabše vozne lastnosti vozila in prižig lučke za motor. Nivo količine olja preverite z merilno palico. Če je olje že na pogled preveč umazano, zamenjajte olje. 
 

Zakaj je večkrat potrebno preveriti nivo motornega olja?

 
Skozi čas del motornega olja izgori v motorju, zato lahko vožnja s premalo motornega olja povzroči resne težave motorja. Številna vozila imajo danes že opomnike za menjavo olja, a le redki vas dejansko opozarjajo, da je nivo olja padel pod optimalen nivo. Priporoča se, da preverite nivo ob vsakem postanku na bencinskem servisu, a se tega držijo le redki. Enkrat mesečna kontrola je povsem dovolj, da opazite spremembe v količini motornega olja. 
 

Zaščitite vaš motor pred pregrevanjem 

Izgorevanje goriva v izgorevalni komori motorja poteka pod visokim pritiskom in pri visoki temperaturi, zato morate vedno posvečati pozornost kazalcu za temperaturo motorja na vaši armaturni plošči. Hladilni sistem vašega vozila s hladilno tekočino skrbi za ohlajanje motorja, da se ta ne pregreje, zato mora biti vedno dovolj hladilne tekočine, da bi dobro opravljala svoje delo. V hladilni sistem spadajo tudi ventilatorji, ki pihajo skozi reže radiatorjev, da hladilno tekočino ohladijo, zato je pomembno, da so vsi sestavni deli hladilnega sistema v dobri kondiciji. Če kakšen od delov zataji, se to lahko pokaže v pregretju  in resnih poškodbah motorja. Najpogostejša težava je običajno puščanje hladilne tekočine, zato vsaki luži pod vašim vozilom namenite svojo pozornost, da bi pravočasno opazili morebitno puščanje vitalnih tekočin. Svetuje se, da nivo hladilne tekočine redno preverjate. V primeru odkritja poškodbe ali luknjice v hladilnem sistemu, napako čim prej odpravite, da preprečite nadaljnje poškodbe motorja. 
 

Poskrbite za večji servis vašega motorja na vsakih 100.000 kilometrov

 
Takoj ko opazite, da se motor vašega vozila čudno obnaša, avto poskakuje, slabše vžiga, ima manj moči ali podobno, je potreben večji servisni pregled vašega motorja.  Večji servis je običajno potreben po vsakih 100.000 prevoženih kilometrih in vključuje menjavo vžigalnih svečk, zračnih filtrov in čiščenje dušilne lopute, ki nadzoruje dotok goriva in moči v motorju. Pri starejših vozilih je potrebno zamenjati tudi pokrovček razdelilnika, rotor, vžigalne kable in filter goriva. Mehanik vam lahko predlaga tudi čiščenje brizgalnih šob, kar lahko vpliva tudi na zmanjšanje porabe goriva in povečanje moči motorja (najbolj opazne razlike so pri vozilih z več kot 100.000 prevoženimi kilometri).

 

Menjava zračnih filtrov v priporočenih intervalih je izrednega pomena

 
Zračni filter ima nalogo odstranjevanja umazanije iz zraka, preden zrak vstopi v vaš motor in sodeluje pri izgorevanju goriva v izgorevalni komori motorja. Umazan zračni filter lahko omeji ali prepreči vstop zraka v motor, kar lahko opazite v slabši moči motorja. Če je star zračni filter preperel na mestih, lahko v motor vstopa nefiltriran zrak z nečistočami, kar lahko povzroči nadaljnje poškodbe motorja in njegovih sestavnih delov. Priporočljivo je menjati zračni filter vsakih 25.000 prevoženih kilometrov ali še pogosteje, če se veliko vozite po makadamskih cestah. 
 
Skrb za vaš motor bo povečala življenjsko dobo in vozne sposobnosti vašega vozila. Ko opazite prve znake, da nekaj ni v najlepšem redu, obiščite vašega mehanika in se izognite dragim popravilom in nadaljnjim poškodbam motorja, ki je srce vašega vozila. Brez dobro delujočega motorja vaš jekleni konjiček ne more opravljati svojega dela, zato ga nikar ne pustite na cedilu, ko opazite prve znake težav.