Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Opazili ste oljne madeže pod vozilom, kaj storiti?

15.12.2015

Na vsakem parkirišču lahko opazimo številne oljne madeže, ki jih za seboj puščajo parkirana vozila. Puščanje olja torej ni redek pojav, še posebej pri starejših modelih vozil ali vozilih, ki so prevozila več deset tisoč kilometrov.

Opazili ste oljne madeže pod vozilom, kaj storiti?
Kapljanje ali puščanje motornega olja, ki večinoma pusti črno ter mastno sled za vašim vozilom, je lahko čisto majhna težava, v pogostih primerih pa bo zahtevalo posebno intervencijo in večja finančna sredstva. Če avtomobil spušča manjše količine motornega olja, potem se to pojavlja v obliki maščenja motorja in včasih kakšna kaplja pade na tla. Na žalost je veliko večja težava, ko opazite velik oljni madež pod vašim avtomobilom. Takrat je pomembna čim prejšnja reakcija, saj zanemarjanje puščanja olja lahko povzroči velike težave ali celo uničenje motorja. 
 

Naloge in funkcije motornega olja 

Motorno olje je zelo pomemben element za pravilno in dolgoročno delovanje motorja, ki mora v vsakem trenutku imeti zadostno količino omenjenega maziva. Glavna naloga motornega olja je preprečitev neposrednega stika medsebojno združenih površin ter zmanjšanje njihovega trenja ter s tem obrabe delov motorja. Avtomobilski motor je opremljen s sistemom mazanja s krožnim tokom olja pod tlakom. Le to potuje skozi filter, ki odstranjuje vse nečistoče, kovinske delce in ostanke zgorevanja ter maže ročične in odmične gredi, bat z obročki, razvodni mehanizem in valje. 

Mogoči razlogi za oljne madeže pod vašim avtomobilom:

  • nepazljivo točenje motornega olja 
  • obrabljen pokrovček rezervoarja za motorno olje
  • poškodovana palica za merjenje količine olja
  • premalo privit oljni filter
  • premalo privit vijak odprtine za iztekanje dotrajanega olja
  • dotrajalo tesnilo pokrova ventila 
  • poškodovano oljno korito motorja
  • dotrajali tesnilni obročki iz poceni materialov
  • problem turbo polnilnika
 
Ker je motorno olje tekočina, a motor ima kar nekaj mest, kjer bi olje lahko zapustilo zaprt sistem, obstajajo v njem tesnila, ki se zaradi svoje konstrukcije sčasoma obrabijo, preperijo in izgubijo funkcijo tesnjenja. Poznamo tesnilo glave motorja, tesnilo ohišja za pogon gredi, tesnila pokrova ventila, tesnila stebla ventila, tesnila za blok motorja, tesnila kadi za olje in sesalnega zbiralnika. 
V primerjavi s preteklostjo se danes koristijo enaki tesnilni elementi, kot so tesnila in semering oljna tesnila, z razliko da so danes veliko boljše kakovosti in je zato z njimi veliko manj težav. Sodobni motorji namesto navadnih tesnil uporabljajo tesnilne mase in semering oljna tesnila, ki so odporna na visoke temperature, na olje samo in na sredstva proti zmrzovanju. Vijake na pomembnih mestih ni več potrebno dodatno mehanično zaščititi ali z deformacijo podložke, temveč samo premazati navoj vijaka s posebnim premazom. Ko se le ta posuši, na kontaktu mesta zavijanja nastane dodatni čvrst spoj, ki preprečuje odvijanje. Zahvala za to gre kemijski industriji in njeni napredni tehnologiji.
 

Kako odkriti in odstraniti težavo s puščanjem motornega olja?

Na redno vzdrževanem motorju, ki je šele začel puščati olje, je običajno z lahkoto najti mesto puščanja. Če je težava stara nekaj časa, je motor verjetno že precej umazan oziroma je mastna vsa njegova površina. Potrebno je pranje celotnega motorja in motornega prostora, da bi lahko ustanovili mesto puščanja olja. Bodite previdni pri pranju novejših bencinskih motorjev, saj imajo veliko elektronskih komponent, ki se lahko ob stiku z vodo trajno poškodujejo. Pri vozilih na dizelski pogon so te težave redkejše. Nikakor ne poskušajte vžgati motor, če je ta še moker, saj vam preti nevarnost, da se izprazni akumulator. Naš je nasvet, da pranje motorja ter odgovornost za njegovo delo prepustite profesionalnemu serviserju, ki vam bo obenem popravil tudi mesto puščanja olja oziroma poškodovani del zamenjal z novim.