Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Prihodnost samovozečih vozil

30.03.2016

Predstavljajte si, da se usedete v avto in samo rečete: “Odpelji me domov,” nato pa se le prepustite vožnji samovozečega vozila. Samovozeči avtomobili vključujejo posebno obliko umetne inteligence, ki omogoča avtonomno vožnjo do te mere, da je veliko varnejša od vožnje posameznika. V časih, ki prihajajo, bo to postalo nekaj povsem normalnega - kot na primer vožnja z dvigalom. Na začetku so dvigala upravljali posebni operaterji, nato pa so jih nadomestili enostavni gumbi, s katerimi izberemo v katero nadstropje želimo. Pričakujemo lahko, da se bo nekaj podobnega zgodilo tudi z avtomobili.

Prihodnost samovozečih vozil
Prihodnost gre v smer večje varnosti in samovozeča vozila bodo imela toliko varnostnih mehanizmov, da prometna nesreča med samovozečimi vozili sploh ne bo mogoča. Na ta račun se bo v vozilih lahko oklestilo številne sisteme za večjo varnost, kar bo pocenilo tudi proizvodnjo samovozečih vozil. A zaradi velikosti avtomobilistične baze vozil se to ne bo zgodilo čez noč. Ocenjujejo, da bi se celotna baza vozil, ki so trenutno na cestah, lahko zamenjala v 20 letih. V tem času tranzicije bi tudi samovozeča vozila potrebovala varnostne mehanizme, ker bi bila na cestah hkrati z vozili, ki jih upravljajo ljudje. Isti čas bi bil potreben tudi za prehod celotne baze vozil iz fosilnih goriv na električni pogon. 
 
Za  samovozeče vozilo potrebujete le temeljno strojno opremo z vključenim sistemom senzorjev, nato pa s posodabljanjem programske opreme nadgrajujete sistem (vsaj pri Tesli je tako predvideno). 360-stopinjski ultrasonični senzorji zaznavajo prepreke na razdalji do 5 metrov, vozilo ima sprednjo kamero in sprednji radar za zaznavanje hitrosti. Ta oprema omogoča vožnjo po avtocesti, menjavo pasov, zaznavanje zaviranja vozila pred vami, … Avtonomna vožnja po avtocesti ni težava, vendar pa ta oprema ne zadošča za mesto vožnjo, ko zagotavljanje varnosti zadeva tudi pešce na prehodih in ob cesti in je potrebno zaznavanje gibanja ob straneh vozila. Za zaznavanje dogajanja tudi ob straneh vozila je potreben kompleksnejši sistem senzorjev in zmogljivejši računalnik za preračunavanje možnosti trkov. 
 
Pri samovozečih vozilih je najenostavnejša vožnja pri nizkih in pri visokih hitrostih - pri hitrostih do 20 km/h se vozilo lahko ustavi v dosegu prepreke, pri visokih hitrostih na avtocesti pa je le malo verjetnosti za nepričakovane dogodke na cesti, zato je vožnjo zopet lažje programirati. Najtežji segment predvidevanja dogodkov na cesti je mestna vožnja, ki se giba med 20 in 70 km/h. Težava so predvsem otroci v bližini cest, kolesarji, motoristi, delo na cesti... V pravem trenutku zaznati, kaj se dogaja na cesti ali v njeni neposredni bližini in pravilno odreagirati na situacijo je velik izziv za programerje samovozečih vozil. Vendar pa inovatorji gledajo na to kot na pol rešen problem - ker vemo, kako je potrebno reagirati v vsakem primeru, je samo vprašanje časa, kako bodo to zapisali v »jeziku«, ki ga bodo razumela samovozeča vozila. 
 
Čez nekaj časa bodo samovozeča vozila samoumevna. Do takrat pa nas loči kar nekaj let, saj tudi, ko bodo samovozeča vozila v testnem okolju dosegala izjemne rezultate iz vidika varnosti, bodo regulatorji še en čas zavirali splošno uporabo, da bodo dodobra preverili vse vidike samovozečih vozil. V splošno uporabo jih bodo dovolili šele, ko bodo izkazali zaupanje in dejansko prekosili vožnjo ljudi. 
 
 
 
Pomembno je, da se odločitve sprejema previdno, ko gre za vprašanje javne varnosti,. Za enkrat samovozeča vozila še nimajo zaupanja do te mere, da bi sistem avtonomne vožnje lahko zamenjal človeka pri vožnji vozil. 
 
Pri samovozečih vozilih bo imela veliko vlogo t.i. umetna inteligenca, ki se vedno bolj uporablja tudi pri drugih sistemih v človeškem okolju. Še pred leti je bila le plod znanstvene fantastike in filmov tega žanra, danes pa že postaja resničnost. Na poti v prihodnost se lahko vprašamo le še, kaj bomo v prihodnje sploh še počeli ljudje, če bo umetna inteligenca napredovala tako hitro, kot se to dogaja zdaj. Za enkrat še lahko uživamo pri obračanju volana, pritiskanju na pedale in stikala v vozilu, v prihodnosti bomo le še uživali v vožnji, ki jo bo namesto nas opravilo samovozeče vozilo.