Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Znaki, ki opozarjajo, da je s hladilnim sistemom vašega vozila nekaj narobe

21.06.2016

Kmalu se bo pričelo poletje in temperature bodo pričele naraščati. Da bi tudi čez poletje lahko 100-odstotno zaupali vašemu jeklenemu konjičku, je dobro, da prepoznate znake težav hladilnega sistema vašega vozila in si zagotovite brezskrbno pot tudi v vročih dneh, ki prihajajo. Pregretja motorja si ne želi noben voznik, sploh pa ne, da bi sredi vročine obstali nekje na cesti.

Znaki, ki opozarjajo, da je s hladilnim sistemom vašega vozila nekaj narobe
Najbolj opazni znaki težav hladilnega sistema vozila so pregrevanje, puščanje in sladkoben vonj po hladilni tekočini – antifrizu. Če morate neprestano dotakati hladilno tekočino, ima vaš hladilni sistem luknjo, ki jo morate nujno sanirati, da ne bi prišlo do hujših okvar motorja. 
 

Ne zanemarite opozorilnih znakov, saj lahko privedejo do resnih okvar

Če boste zanemarili opozorilne znake težav hladilnega sistema vašega vozila, si lahko nakopljete resne težave in okvare na vašem vozilu, saj vam zaradi tega lahko tudi popolnoma odpove srce vašega vozila – motor.  Brez delujočega motorja žal ne boste mogli ne naprej ne nazaj. 
 
Če hladilnega sistema vašega jeklenega konjička ne boste resno vzdrževali, ni vprašanje, ali se bo vaše vozilo pokvaliro, ampak le vprašanje časa, kdaj se bo to zgodilo. Zato ob prvih znakih težav nemudoma zavijte k svojemu mehaniku in poskrbite za odpravo začetnih težav, še preden te postanejo večje in predvsem veliko dražje. Vzdrževanje hladilnega sistema pomeni, da redno pregledujete stanje cevi, preverite, če vodna črpalka dobro dela in je nivo hladilne tekočine na optimalnem nivoju. Le tako si boste zagotovili dolgo življenjsko dobo vašega motorja in številne brezskrbno prevožene kilometre na cesti. 
 

Čemu služi hladilni sistem v vašem vozilu?

Osnovna naloga hladilnega sistema vašega vozila je odstranjevanje odvečne toplote, ki nastaja ob izgorevalnem procesu goriva in zraka v izgorevalni komori motorja. Hladilna tekočina lahko pri tem doseže do 200 stopinj in mora to akumulirano toploto nekje oddati, sicer bi se izjemno hitro okvarili sestavni deli motorja.  Ključno nalogo pri tem ima seveda skrbno zasnovan hladilni sistem avtomobila, ki s pomočjo vodne črpalke cirkulira hladilno tekočino skozi motor. Ta pri tem akumulira toploto in se segreje, nato pa se na poti skozi reže radiatorja ohladi in znova zaokroži skozi motor. Temperaturo hladilne tekočine nadzoruje termostat, ki jo ohranja na optimalni temperaturi za dobro delovanje motorja.
 
Najpomembnejši del ohranjanja dobre kondicije hladilnega sistema vozila je pogostost rednega vzdrževanja, predvsem menjave hladilne tekočine. Vsako vozilo ima predviden rok uporabe hladilne tekočine, ki se pri svojem delu iztroši in s časom ne opravlja več dobro svojega dela. Zamenjava in čiščenje hladilnega sistema bo pripomogla, da bo motor vašega vozila tekel bolj gladko, hkrati pa se boste s čiščenjem znebili morebitnih usedlin in nečistoč v sistemu in s tem omogočili boljše delovanje celotnega hladilnega sistema vašega vozila. 
 

Nivo hladilne tekočine mora biti vedno na optimalni ravni

Nivo hladilne tekočine morate redno spremljati, pri čemer morate paziti, da nikoli ne odpirate pokrovčka posode za hladilno tekočino, ko je motor še vroč. Če je nivo nižji od označenega, dodajte v posodo mešanico antifriza in vode v razmerju 50:50 ali kot sledi v navodilih za vaše vozilo. 
 
Ko odprete pokrov motorja poglejte, v kakšnem stanju so cevi in če so kje vidno opazne poškodbe sistema. Nikar ne zanemarite očitnih poškodb, saj se vam to lahko hitro maščuje. Začetna popravila so vsekakor veliko cenejša kot nadaljnja, ki lahko privedejo do resnih okvar, ki vas bodo pošteno udarile po denarnici. 
 
Dodatni znaki, da je s hladilnim sistemom vašega vozila nekaj narobe so: 
  • dviganje kazalca za temperaturo motorja na nevarno raven (označeno rdeče),
  • puščanje hladilne tekočine,
  • sukajoči zvoki izpod pokrova motorja,
  • vonj po pregretem motorju.