Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Prednosti 4x4 pogona

11.08.2016

Če avtomobil namesto dveh koles poganjajo vsa štiri, boste od tega imeli mnoge koristi, zlasti če iščete zanesljivost, udobje in varnost na svojih avanturističnih vožnjah po zahtevnejših terenih. Kot vsaka stvar, ima tudi štirikolesni pogon svoje prednosti, a tudi nekaj slabosti. To pot se bomo osredotočili na prednosti.

Prednosti 4x4 pogona

Zaupanja vreden

Glavna prednost štirikolesnega pogona je zagotovo zagotavljanje boljšega oprijema in vodljivosti vozila na vseh podlagah pri pogojih, ko bi vozilo z običajnim dvokolesnim pogonom prešlo točko zdrsa. Takšen pogon odlikujejo boljše vozne lastnosti, omogoča pa večjo zanesljivost na spolzkih podlagah ter lažje vzpenjanje po strminah. Speljevanje v klanec je preprostejše in ker zagotavlja  boljši oprijem, ne boste obtičali v blatu ali snegu. Takšen avtomobil je na splošno v slabih voznih razmerah veliko bolj stabilen kot običajni avtomobili. Tudi na suhi cesti ima med ostrimi manevri bolj zanesljivo lego,  po klancih s slabo podlago pa se lahko pripeljemo kam, kamor z dvokolesnim ne bi zmogli.

Priklopljiv ali stalni štirikolesni pogon?

Štirikolesni pogoni se med seboj razlikujejo po tehnični in tudi po upravljalski plati. 
Na čelu vladajo čistokrvni terenski avtomobili s stalnim štirikolesnim pogonom, ki so s pravimi gumami, robustno zasnovo pogonskih delov in reduktorjem ter zaporami diferencialov kos vsakemu terenu.
 
Nekatere 4x4 avtomobile pa poganja le en kolesni par. Takšni predstavljajo neko srednjo pot med klasičnimi dvopogonskimi avtomobili in tistimi, ki jih ves čas poganjajo vsa štiri kolesa, saj prilagajajo pogon razmeram na cesti in imajo posledično ugodnejšo porabo goriva. Če elektronika zazna, da obstaja nevarnost zdrsa katerega izmed koles  ali pa če zazna, da voznik želi več moči, takrat prenese moč še na drugi kolesni par. Takšen sistem ne omogoča  vplivanja na pogon, saj izbirne ročice ali stikala ni na razpolago.  
 
 
Najbolj razširjeni in poznani so avtomobili, ki imajo priklopljiv štirikolesni pogon. Priklopljivi štirikolesni pogoni so namenjeni uporabi na terenu, so cenejši za proizvodnjo in servisiranje. Pri njih voznik lahko vpliva na pogon tako, da s stikalom ali gumbom izbira med dvo- ali štirikolesnim pogonom. Kljub izbranemu dvopogonskemu načinu lahko takšen sistem reagira in ob zaznavanju nevarnosti zdrsa vklopi še drugi kolesni par. 
 
Pogoni se razlikujejo tudi po načinih prenosa moči. Obstajajo štirikolesni pogoni s fiksno delitvijo motorne moči med prednjo in zadnjo osjo v določenem razmerju, takšni s spremenljivo delitvijo, pri čemer se lahko moč v celoti prelije le na prednji ali zadnji kolesni par, ter primerki z delnim pomožnim pogonom druge pogonske osi.
 

Ponudba avtomobilov na štirikolesni pogon je zelo pestra

Ponudba štirikolesno gnanih avtomobilov je prisotna v skoraj vseh avtomobilskih razredih. Včasih so bili v Evropi redki, v zadnjem času pa so si že ustvarili zadovoljiv tržni delež.  V Sloveniji je v zadnjih treh letih delež avtomobilov z vsekolesnim pogonom stabilen, giblje se okoli devetih odstotkov. 
Dražji znamki, ki prisegata na štirikolesni pogon sta npr. japonski Subaru ter Land Rover, med avtomobili, ki so namenjeni širši potrošnji pa prednjači Volkswagen z desetimi odstotki vozil na štirikolesni pogon, sledita pa mu Škoda in Seat z nekoliko manjšim deležem. Japonski proizvajalci imajo več modelov z možnostjo štirikolesnega pogon, premijska znamka, kot je npr. BMW, pa namenja štirikolesnemu pogonu več pozornosti, saj so njihovi kupci  finančno bolj sposobni. Pri vseh modelih ima možnost štirikolesnega pogona tudi švedski Volvo. 
Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Toyota, Honda, Kia, Ford, Hyundai, Chevrolet in Dacia možnost štirikolesnega pogona največkrat ponudijo pri  kakšnem športnem terencu.