Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Napotki za hitro in učinkovito menjavo predrte pnevmatike

01.09.2016

Med nevšečnosti, ki se nam lahko pripetijo na cesti, sodi tudi predrta pnevmatika. Preseneti nas ravno takrat, ko najmanj pričakujemo, zato je dobro vedeti, kako ravnati v takšnem primeru.

Napotki za hitro in učinkovito menjavo predrte pnevmatike

Kako pride do predrtja?

Do predrtja lahko pride praviloma zaradi tujka ali nepravilnega tlaka. Ko prodre tujek v tekalno površino, se tlak pnevmatike bolj ali manj hitro zniža. V glavnem povzročajo predrtje žeblji, vijaki, stekleni drobci in kamenčki. Ponavadi s prednjo pnevmatiko dvignemo nek oster kos, ki je ležal na cesti, zadnja pnevmatika pa ga povozi in se nanj nasadi.
 
Nepravilen, prenizek tlak lahko med vožnjo poškoduje notranjo strukturo pnevmatike in poveča kotalni upor. Možnost predrtja je tu zelo velika. 
 
Dogodek ponavadi zaznamuje čuden zvok, ki naznanja izgubo zraka v pnevmatiki. Avtomobil morda vleče na eno stran, slišite lahko tudi ropotanje. Če posumite, da ste predrli pnevmatiko, je potrebno nemudoma varno ustaviti na ravnem in izven cestišča. Nadaljevanje vožnje bi lahko ogrozilo vašo varnost in poškodovalo platišče.
 

Zavihajte rokave!

Ko ustavite, dobro zategnite ročno zavoro in pogumno zavihajte rokave. 
 
Najprej poiščite dvigalko in rezervno pnevmatiko v avtu. Rezervna pnevmatika mora biti vselej napolnjena z ustreznim zračnim tlakom. Če se vozite s pnevmatiko brez zračnega traka, to lahko oslabi njeno strukturo in v prihodnosti privede do nepopravljive škode.  
 
Nastavite dvigalko pod avto na označenem mestu. Če mesta ne najdete, vam bodo v pomoč navodila za uporabo. Ob dvigalki se navadno nahaja tudi ključ, s katerim odstranite plastični pokrov platišča. Ročico dvigalke nekajkrat zavrtite v smeri urinih kazalcev, a le toliko, da so gume še vedno na tleh, saj bo na ta način vijake veliko lažje sprostiti.  Nato s ključem odvijajte vijake v nasprotni smeri urinih kazalcev. Vijaki so včasih tako zategnjeni, da jih je težko odviti, zato jih je dobro poprej namazati z WD-40 ali čem podobnim. Ključ postavite tako, da ga dvigate, ker boste tako imeli večjo moč. Pomagate si lahko z nogo, pri tem pa le pazite na svoj hrbet. 
 
Ko se bodo vijaki sprostili, nadaljujte z odvijanjem dvigalke, da bo okvarjena pnevmatika od tal dvignjena za nekaj centimetrov. Odvijte vijake, predrto pnevmatiko pa odstranite in jo nadomestite z novo. Ko boste nameščali rezervo pazite, da jo boste namestili ravno in da se bodo vijaki ulegli na matice. Ponovite postopek v obratnem vrstnem redu in vozilo spustite.
 
Na koncu še enkrat dobro zatisnite vijake, priporočamo pa vam, da postopek zatiskanja še enkrat ponovite po nekaj prevoženih kilometrih.
 

Če niste tehnični tip

Če sodite med tiste,  ki jim tovrstni podvigi ne dišijo preveč, lahko svojega jeklenega konjička opremite z nekoliko dražjimi pnevmatikami z okrepljenim notranjim delom, s katerimi lahko vožnjo nadaljujete še 300 km s hitrostjo do 80 km/h. Na voljo vam je tudi sistem za popravilo pnevmatik, katerega sestavlja mala črpalka, ki pnevmatiko vnovič napolni, in pa tesnilo, s katerim prekrijemo mesto predrtja. Lahko pa preprosto pokličete strokovno pomoč na cesti in počakate na rešitev. 
 
Bolje preprečevati kot popravljati
Da, predrtju pnevmatik se je mogoče izogniti z njihovim rednim vzdrževanjem. Zračni tlak naj zmeraj ustreza priporočenim vrednostim, ki so navedene v priročniku vašega vozila. Že samo s tem boste podaljšali življenjsko dobo pnevmatik. In ne samo to. Ali ste vedeli, da lahko z ustreznim zračnim tlakom v pnevmatikah vsako leto prihranite en rezervoar goriva?