Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Nasveti za varno vožnjo s priklopno kamp prikolico

27.10.2016

Skorajda ni svobodnejših in obenem udobnejših počitnic od tistih, ki jih preživite v kamp prikolici. Vleči prikolico na cilj počitnikovanja se zdi enostavno, vendar prikolica pomembno vpliva na voznika, na vozilo in na samo vožnjo. Nič vas ne bo hitreje spravilo v težave, kot če boste na trenutke pozabili, da imate za sabo precejšnjo maso, ki vas je sposobna usmeriti ravno tja, kamor ne želite iti. Da bi preprečili takšne neljube dogodke, vam ponujamo nekaj nasvetov, da bo vožnja s priklopno kamp prikolico varna in brezskrbna.

Nasveti za varno vožnjo s priklopno kamp prikolico

Ustrezno vozniško dovoljenje

Z vozniškim  dovoljenjem  kategorije B lahko vlečete lahko priklopno vozilo največje dovoljene mase do 750 kg. Z njim lahko vozite tudi priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik, če največja dovoljena masa motornega vozila z dodanim priklopnikom ne presega 3500 kg in kot tak ne posega v pravila o homologaciji vozil. Preverite podatke o vozilu in prikolici, in ugotovili boste ali vam zadošča kategorija B, kategorija B s kodo 96 ali kategorija BE. Kadar pa seštevek mase presega 3500 kg, mora imeti voznik vozniško dovoljenje kategorije B+E. Enako velja tudi, kadar je največja dovoljena masa priklopnega vozila večja od mase vlečnega vozila.
 

Tehnična brezhibnost in obremenitev

Tehnični pregled za lahke priklopnike je treba opravljati vsaka štiri leta. Če največja dovoljena masa presega 750 kilogramov, je za bivalne priklopnike potrebna tudi registracija.  
Preseči ne smete njegove največje dovoljene obremenitve, saj to močno poslabša vozne lastnosti. Dobro razporedite težo, obremenitev na kljuki pa mora znašati med 25 in 75 kilogrami. Poskrbite tudi, da boste opremo skrbno in dobro pritrdili. 
 

Vpliv bočnega vetra

Upoštevajte večjo težo obeh vozil ter večjo dolžino in širino. Na avtocestah boste hitro opazili, da je vozilo skupaj s prikolico zaradi večje bočne površine bolj občutljivo na bočni veter, ki lahko hitro povzroči nihanje. Na bočni veter morate paziti tudi pri prehitevanju tovornjakov, saj vam lahko takrat prikolico potegne v desno. 
 

Omejitve hitrosti 

Dosledno upoštevajte omejitve hitrosti. Ker prikolice nimajo toliko elektronskih sistemov za nadzor stabilnosti kot avtomobili, lahko hitrost povzroči nihanje ali celo poskakovanje prikolice. Sama hitrost je za vozila s priklopniki na avtocesti omejena na 80 km/h. 
Vzvratna vožnja in parkiranje sta zahtevni opravili, zlasti za manj vešče voznike. V najslabšem primeru boste poželi aplavz za odlično izvedeno počitniško animacijo, saj boste dodobra nasmejali opazujoče.  Upoštevajte, da prikolica pri vzvratni vožnji zavije v nasprotno smer od sukanja volana. Ta manever je treba izvajati počasi in, če se da, pod budnim očesom nekoga, ki vas bo usmerjal. 
 

Uporabljajte ogledala

Stranska ogledala so pri vožnji kamp prikolic ključnega pomena, saj v vzvratnem ogledalu vidite le steno prikolice. V primeru, da je vaša prikolica širša od vozila, boste potrebovali še dodaten, širši par stranskih ogledal. Dogajanje v teh ogledalih spremljajte veliko pogosteje kot sicer, še posebej v ovinkih.

 

Kako skozi ovinke?

Da se ne boste v levih ovinkih vozili po sosednjem voznem pasu, v desnih pa po pločnikih, bo potrebno nekoliko vaje na manj obljudenih cestiščih.  Kadar vozite prikolico, je potrebno skozi ovinke »na široko«, ali kot radi rečemo, »po tovornjaško«, da ne boste zapeljali z roba ceste.