Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Ceste, ki bodo samodejno polnile električne avtomobile

06.12.2016

Električni avtomobili so novi eko hit, saj ne obremenjujejo okolja s škodljivimi izpusti, vendar imajo eno težavo – polnjenje baterije traja več ur, zato vedno obstaja skrb, ali bo avtomobil prispel do želene točke ali ne. Raziskovalci so se v ta namen lotili iskanja novih rešitev, kako bi se baterije polnile na drugačen način.

Ceste, ki bodo samodejno polnile električne avtomobile

Pojavila se je ideja o tako imenovanih »električnih cestah«, ki bi brezžično (wireless) polnile električna vozila, ko bi se ustavila na rdeči luči semaforja ali pa kar celo med vožnjo. To je del serije projektov s ciljem izboljšati infrastrukturo za električna vozila, da bi se ljudje vedno bolj odločali za nakup električnih vozil in bi se zato zmanjšale škodljive emisije toplogrednih plinov.

Skrb za doseg vozila je največji minus električnih vozil

Največja ovira pri večji popularnosti električnih vozil je skrb za doseg vozila – kako daleč lahko pridete, preden vam zmanjka baterije. Brezžično polnjenje baterije kar na poti bi to rešilo. EU financira projekt FABRIC, ki raziskuje izvedljivost brezžičnega ali induktivnega polnjenja električnih vozil. Tovrstno polnjenje deluje tako, da je kabel oz. napajalno vozlišče vkopano v cesto pod asfalt, vozilo pa ima na spodnji strani nameščeno tuljavo. Ko je vozilo v bližini napajalnega vozlišča, se brezžično poveže in prične polniti. 
 
Obstajajo tri vrste brezžičnega polnjenja:
  • tako imenovano statično polnjenje poteka medtem, ko je vozilo parkirano v garaži,
  • stacionarno polnjenje se izvaja v kratkih intervalih npr. pred rdečo lučjo na semaforju, 
  • dinamično polnjenje pa poteka med vožnjo po električnih cestah. 
S tovrstno infrastrukturo bi lastniki električnih vozil res lahko pozabili na težave z dosegom vozil. Raziskovalci na projektu FABRIC ugotavljajo, kateri od načinov je najbolj primeren za uporabo v določenih okoliščinah. V mestih na primer je bolj uporabno stacionarno polnjenje, na avtocestah pa dinamično polnjenje baterij električnih vozil. 
 
Zaenkrat najbolj realno je statično polnjenje, ki se dogaja medtem, ko je vozilo parkirano. Tovrstno polnjenje si lahko na trgu obetamo zelo kmalu – nič več ne bo potrebno skrbeti ali imate kabel s seboj in ali električna napajalna postaja podpira vaš vtič ali ne. Največja težava je tako enoten standard za polnilne naprave, ki še kar ni določen. 

ICAR-ov projekt iz ZDA kaže velik napredek v brezžičnem polnjenju

Tudi v ZDA potekajo projekti kot je ICAR, ki imajo za cilj brezžično polnjenje električnih vozil in jih podpira tudi oddelek za energijo (U.S. Department of Energy). V njihovem testiranju se stacionarno polnjenje s pomočjo magnetne resonance poveže med tuljavo v tleh in tuljavo na dnu vozila, ki nato omogoča električni pretok energije. Že leta 2014 sta Evatran in Bosch na trg lansirala brezžični polnilni postaji za Chevrolet Volt in Nissan Leaf in staneta med 1000 in 1500 dolarji. Glavna razlika med komercialnimi polnilnimi postajami in temi, ki jih razvijajo na ICAR-ju, je v količini prenosa električne energije – ICAR lahko prenese do 250 kW in sistemu prenosa komunikacij. ICAR je razvil tehnologijo za stacionarno in dinamično polnjenje, ki se imenuje DSRC (Dedicated Short Range Communication) in deluje z enako infrastrukturo. 
 
 
DSRC ustvari veliko hitrejšo komunikacijo med vozilom in polnilno postajo pod voziščem kot jo na primer omogoča Wi-Fi, tako da se komunikacija lahko vzpostavi tudi pri visokih hitrostih. Pri testiranjih se je izkazalo, da je efektivnost tovrstnega polnjenja več kot 85-odstotna, kar je zelo obetavno. Ker je efektivnost tega sistema tako visoka, je razlika med žičnim in brezžičnim polnjenjem pravzaprav skoraj zanemarljiva. Doseg električnih vozil se tako poveča iz 100 na okoli 500 km.
 
Projekt ima velik potencial, saj se razumevanje o brezžičnem polnjenju hitro širi med ljudmi, ki v tem vidijo veliko prednosti. Brezžično polnjenje poteka hitreje pri stacionarnem polnjenju kot dinamičnem zaradi vpliva hitrosti, zato se bo na tem še veliko delalo, da bi bili izkoristki čim boljši.  
 
Električne ceste niso več le nedosegljive sanje, lahko da bodo že kmalu del našega vsakdana.