Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Izpusti CO2 pri avtomobilih in težave pri merjenju

13.12.2016

V EU veljajo stroga pravila in standardi glede emisij izpušnih plinov pri vozilih vseh vrst. Direktive poznamo pod imeni Euro2, Euro3, … do Euro6. V direktivah je določena zgornja meja dovoljenih emisij škodljivih plinov v okolje. Najbolj škodljiv med njimi je zagotovo ogljikov dioksid (CO2), saj je »kriv« ustvarjanja tople grede, ki vpliva na podnebne spremembe in segrevanje ozračja.

Izpusti CO2 pri avtomobilih in težave pri merjenju
Če ne bomo poskrbeli za omejitev vpliva na okolje, se lahko podnebne lastnosti posameznih okolij tako spremenijo, da postanejo nerazpoznavne. Več ekstremnih vremenskih situacij, dolgih sušnih in deževnih obdobij ipd. 
 
Količina izpusta škodljivih emisij pri uporabi vozil je bila dolgo časa skoraj nespremenjena, vendar pa so sodobnejši motorji zaradi inovativnih tehnologij zdaj veliko bolj »eko« in se je izpust CO2 zmanjšal v primerjavi z prejšnjim stoletjem. Uvajanje hibridov in vozil na električni pogon ter vodikov plin tudi pripomore k zmanjševanju škodljivih izpustov. 

Težave pri merjenju škodljivih izpustov

Odkritje, da testi ne pokažejo dejanske vrednosti izpustov vozil, smo pobliže spoznali v razvpiti aferi Volkswagnovih vozil, ko se je razkrilo, da senzorji zaznajo testiranje izpustov in prilagodijo delovanje motorja tako, da je manj škodljivih izpustov. Težava nastane pri tem, da snovalci vozil in predvsem motorjev prilagajajo tehnologije tako, da ustrezajo metodologiji testiranja izpušnih plinov, ki ne pokaže pravega realnega stanja. Realno stanje se pokaže pri daljši uporabi, vklopljeni klimatski napravi, večji obremenitvi in podobno. Tako lahko nastanejo takšne razlike, da vozilo z novejšim EURO6 (80mg/km) motorjem ne dosega standarda EURO5 (180 mg/km). 

Realni podatki o merjenju izpustov 

Realne podatke o porabi goriva in količini izpušnih plinov lahko poda le tako imenovani Ecotest. To je za enkrat edini javnosti dostopen test, ki objavlja integrirane rezultate o čistosti izpustov ob realni uporabi vozila, ne le v standardiziranem laboratorijskem okolju. Pri tem opravljajo meritve ob vklopljeni klimatski napravi in upoštevajo tudi podatke iz avtocestnega meritvenega kroga. V prihodnje so obetajo dodatne razširitve ecotesta, ki bo tako podajal še bolj točne rezultate. Če vas zanima kakšno oceno ima vaše vozilo, lahko to preverite na njihovi spletni strani: www.ecotest.eu
 

Afera Volkswagen – vpoklic vozil z manipuliranimi motorji?

Razkritje manipuliranih motorjev in priznanje iz strani Volkswagna je dobilo za posledico zahtevo Nemškega zveznega urada za vozila KBA, da se ta vozila vpokliče, saj ne ustrezajo homologacijskim vrednostim in morajo zato homologacije za ta vozila ponovno uskladiti s predpisi. Takih vozil je v svetu več kot 11 milijonov, v Sloveniji jih je okoli 35.000 (vgrajeni so v vozila znamke VW, Audi, Škoda in Seat). Volkswagen še ni podal uradnega odgovora na zahtevo KBA, po neuradnih informacijah pa naj bi pri 2.0 TDI motorjih zamenjali del elektronike, pri 1.6 in 1.2 TDI motorjih pa bi bil poleg tega potreben tudi tehničen poseg v motor z vgradnjo novih delov. Lastniki teh vozil so upravičeno zaskrbljeni, kaj vse to pomeni za njihova vozila. Govori se o možnostih odškodninskih zahtevkov, vendar še ni čisto jasno, ali bodo lastniki upravičeni do njih ali ne. Čaka se na ukrepanje pristojnih slovenskih organov, ki so za enkrat še zaviti v molk in čakajo na ukrepe iz Nemčije oz. EU.