Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Rezultati testa zimskih gum 2016/2017

20.12.2016

Približuje se rok za menjavo letnih pnevmatik z zimskimi, zato je zdaj pravi čas za pogled na rezultate testa zimskih gum 2016 in 2017, ki ga opravlja neodvisna organizacija evropskih avtomobilskih klubov (članica je tudi slovenski AMZS). Letno se v Sloveniji proda okoli milijon pnevmatik, kar zadošča za okoli 250.000 avtomobilov oz. četrtini vseh registriranih vozil, od tega več zimskih kot letnih pnevmatik.

Rezultati testa zimskih gum 2016/2017

Pnevmatike oz. gume z oznako M+S je potrebno imeti na vozilu do 15.11.2016

Zakon v Sloveniji določa, da je potrebo letne pnevmatike nadomestiti z zimskimi najkasneje do sredine novembra. Da ponovimo, kaj so najpomembnejše karakteristike zimskih gum
  • Profil mora biti globok najmanj 3 mm,
  • zimske gume so mehkejše od letnih in 
  • na višjih temperaturah od 15 °C se hitreje in neenakomerno obrabijo, zato jih je priporočljivo po končani zimski sezoni zamenjati.
Nove zimske gume imajo okoli 8 mm profila. Obrabite lahko tako torej do 5 mm profila, da so gume še zakonsko sprejemljive. Test zimskih gum na Vranskem je pokazal, da je sicer speljevanje na zasneženem klancu z rabljenimi zimskimi gumami s 4 mm profila počasnejše za približno eno dolžino vozila, a se sicer povsem enakovredno obnesejo na snegu. Če je profil le 2 mm, pa gume izgubijo vse svoje prednosti za vožnjo v zimskih razmerah. 

Se kompromis s celoletnimi gumami izplača?

Zadnjih nekaj let so na trgu na voljo tudi celoletne gume(z enako oznako M+S, kot zimske gume), ki so nekakšen kompromis med letnimi in zimskimi gumami. Test tovrstnih pnevmatik je pokazal, da zelo malo gum ustreza vsem različnim vremenskih razmeram in se težko postavljajo ob bok ali letnim ali zimskim gumam. Le 2 od 7 testiranih gum sta dobili oznako priporočljivo. Medtem ko se celoletne gume dokaj dobo obnesejo na suhem in mokrem cestišču, pa se v snežnih razmerah ne znajdejo najbolje. Primerne so le za voznike, ki živijo na območjih, kjer se lahko večinoma izognejo zasneženemu cestišču. 

S pomočjo rezultatov testov pnevmatik, si izberite tiste prave za vašega jeklenega konjička

Vsaka guma na trgu mora nositi obvezno nalepko proizvajalca, ki sporoča njene parametre. Iz nje lahko razberemo kakšen je oprijem na mokrem cestišču, kakšna je raven hrupa in kako hitro se obrabijo. Te podatke navede proizvajalec, zato so običajno bolj zanesljivi in oprijemljivi testi neodvisnih organizacij, ki so v veliko pomoč pri nakupu. Neodvisna organizacija anonimno kupi gume na tržišču in jih nato testira in primerja z rezultati ostalih zimskih gum.
Neodvisna organizacija evropskih avtomobilističnih klubov je letos testirala precejšnje število gum, vendar so iz testa izpadle tiste gume, ki so prišle na tržišče šele jeseni. 
 
 
Med 15 gumami na testu 15-palčnih gum sta 2 dobili oznako zelo priporočljivo:  Michelinova guma Alpin 4 (najmanjša obraba) in Goodyearova guma Ultragrip 9 (najmanjša poraba goriva).
 
 
Med 13 gumami na testu 17-palčnih gum je najvišjo oceno zelo priporočljivo dobila le Dunlopova guma Winter Sport 5. Na snegu  in pri porabi goriva je bila najboljša Goodyearova guma, na mokri cesti pa poleg zmagovalke še Vredesteinova in Uniroyalova guma.
Ali starost gume vpliva na njene lastnosti?
Če je guma pravilno shranjena, ohranja svoje lastnosti vsaj do starosti 5 let, zato jih trgovci lahko v tem času prodajajo kot nove. Njihove lastnosti ostanejo nespremenjene, zato samo čas ne vpliva na izgubo prednosti, ki jih zimska guma nudi voznikom.