Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Kako poteka testiranje avtomobila pred serijsko proizvodnjo?

23.01.2017

Proizvodnja vozil in njihova prodaja na trgu je danes izjemno tekmovalen posel. Proizvajalci se trudijo, da bi presegli zmogljivost, varnost in varčnost svojih vozil pred drugimi tekmeci in si tako pridobili prednost pri prodaji svojih vozil. Dokler izboljšave na vozilih niso javno predstavljene, pa so strogo nadzorovana skrivnost. Prototipi vozil morajo najprej zadostiti predpisanim standardom, preden se lahko predstavijo na trgu in pred končnimi kupci, zato morajo čez strogo nadzorovano testiranje.

Kako poteka testiranje avtomobila pred serijsko proizvodnjo?
Prva točka testiranja je test v vseh vrstah okoliščin, v katerih se lahko znajde vozilo. Čeprav se veliko tovrstnih testov lahko opravi v zaprtih laboratorijih, mora vozilo prestati test tudi na realni cesti in v realnih okoliščinah. Kombinacija testov iz laboratorija in realnega sveta poda verodostojne podatke o tem, kako se bo vozilo obneslo v prometu. V testu se testira tako zmogljivost, kot udobje, varnost in zanesljivost vozila. Ideja testiranja je, da se s testi odpravi potencialne težave in pomanjkljivosti vozila preden ga začno serijsko proizvajati in vstopi na trg. Veliko ceneje je odpraviti napake na testnem vozilu, kot na celi seriji vozil iz proizvodnje. Na tak način gredo v proizvodnjo izboljšane verzije prototipov in serij določenih modelov, kar pomeni da so na trgu vedno boljši avtomobili za končne kupce. Testiranje vozil je pravzaprav »zloraba« vozil do te mere, da se poišče njihove omejitve.

Testiranje je obratno vzdrževanju vozila – tako spoznamo omejitve vozila

Pri testiranju vozil je ravno obratno kot pri vzdrževanju lastnega vozila, ko naredite vse, da bi podaljšali njegovo življenjsko dobo (redno servisiranje, umirjena vožnja, redno čiščenje, parkiranje v garaži ipd.). Pri testiranju se vozilo izpostavi težkim vremenskim razmeram, divji vožnji ipd. Na tak način se hitreje opazi morebitne varnostne ali vzdržljivostne težave vozila in se jih odpravi pred serijsko produkcijo. V ta namen so na voljo posebna nadzorovana okolja in laboratoriji (svetovno znana sta predvsem Dolina smrti v ZDA in Nürnburška dirkalna steza iz Nemčije).
Na hitrostnih stezah se preverja predvsem zmogljivost pogona in zavornega sistema:  meri se najvišja hitrost, hitrost pospeška iz 0-100 km/h, kako dobro vozilo zavira in kako dobro se vozilo nadzira pri vožnji. Vozilo mora ustrezati predpisanim avtomobilskim standardom določenega okolja, ki se lahko razlikuje od celine do celine. Standardi določajo razrede motorjev glede na količino izpustov toplogrednih plinov, poleg teh so tukaj še standardi, ki določajo varnostne zahteve za vozila: obvezni tritočkovni varnostni pasovi ipd. Za varnostne standarde so pomembni testi uprizarjanja prometnih trkov pri različnih hitrostih. V tovrstnih testih uporabljajo tudi lutke namesto ljudi, da ocenijo kakšno škodo pri človeku povzroči trk pri določeni hitrosti. Testi varnosti so izvedeni na ravni neodvisnih organizacij, da so podatki primerljivi med različnimi proizvajalci in hkrati tudi bolj verodostojni. 
 

Odgovori na vprašanja vodijo k vedno novim izboljšavam

Poleg varnostnih standardov so tu še kakovostni standardi. Ti niso regulirani iz strani neodvisnih organizacij, ampak so na ramenih proizvajalcev. Na teh testih se testira vprašanja kot so: 
  • Kako glasno je v kabini med vožnjo? Kako glasen je motor? Kako glasne so gume med vožnjo?
  • Koliko vibracij je med vožnjo pri določeni hitrosti?
  • Kako hitro prične delovati klimatska naprava oz. ogrevanje kabine?
  • Je količina kakovosti in luksuznosti primerljiva podobnim modelom proizvajalcev-tekmecev?
  • Ali vozilo dosega standarde natančnosti in preciznosti podrobnosti?
  • Kako sta optimizirana izkoristek goriva in izpuh toplogrednih plinov?
  • Kako zmanjšati težo in izpuste brez da bi zmanjšali varnost in udobje v vozilu?
  • Kako se vozilo obnaša v ekstremnih okoliščinah?
To je le nekaj od gore vprašanj na katera proizvajalci odgovarjajo med testiranjem novih modelov vozil. Glede na to, kaj se meri oz. ugotavlja, lahko inženirji na licu mesta odpravijo napake ali predvidijo popravke in izboljšave. Včasih testiranje privede tudi do popolnoma nove zasnove določenega dela sistema vozila, ker se zasnovani izkaže kot slab ali celo škodljiv. Da bi testiranje potekalo hitro in učinkovito, proizvajalci proizvedejo več identičnih testnih modelov in hkrati testirajo več različnih sistemov. Testiranja se med proizvajalci razlikujejo, predvsem v točkah, ki niso regulirana iz strani neodvisnih organizacij.