Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

DPF filter - kako deluje in kaj storiti, ko odpove?

05.04.2017

DPF je kratica za »Diesel Particulate Filter«, kar pomeni filter trdih delcev in je sestavni del izpušnega sistem pri dizelskih motorjih. Njegova naloga je čiščenje izpuha motorja in zmanjševanje onesnaževanja zraka, ki ga dihamo. Čeprav je njegova naloga hvalevredna, pa pogosto povzroča težave, ki niso ravno poceni za reševanje. DPF je tako »blagoslov in prekletstvo«.

DPF filter - kako deluje in kaj storiti, ko odpove?
V zadnjih letih je filter trdih delcev postal pomemben del izpušnega sistema pri vozilih na dizelski pogon, saj izloča saje in pepel iz toka izpušnih plinov. Zaradi povratnega sistema dovajanja plinov nazaj v izgorevalno komoro se zmanjša izpust dušikovih oksidov, DPF pa še dodatno pripomore k čistejšemu izpuhu in odstrani tipičen vonj po dizlu. Če k temu dodamo še injeciranje uree in napredek pri učinkovitosti izgorevanja, postane izpuh tako čist, da ga je že težko meriti. In to je pravi blagoslov za ljudi in naravo. A žal ima blagoslov tudi svojo ceno – svoje prekletstvo. Ker je izpušni sistem zaradi dodanih komponent kot je DPF bolj kompleksen, je kompleksnejše in bolj zahtevno tudi njegovo vzdrževanje. Da sistem dobro deluje, mora biti v top kondiciji. DPF je nadomestil enostaven dušilec, vendar je po zgradbi veliko bolj kompleksen in zato tudi veliko dražji v primerjavi. Zgrajen je iz cilindra iz nerjavečega jekla, kjer je vgrajen keramični filter v obliki satovja, kamor se ujamejo saje in pepel, ki nastajajo pri izgorevanju goriva v izgorevalni komori. Saje in pepel nato ostanejo v filtru, dokler filtra ne očistimo. Toplotni in tlačni senzorji sporočajo nadzorni plošči vozila ali DPF deluje pravilno in opozarjajo, ko ne deluje.
 
 

Kako se DPF čisti? 

Čiščenje DPF-a z odpadno toploto (temperatura v izgorevalni komori lahko doseže do 600 stopinj Celzija), ki je stranski produkt izgorevanja, se imenuje pasivna regeneracija. Če ne zadošča, je potrebno izvesti aktivno periodično čiščenje. 
Lučka na armaturni plošči obvesti voznika, da je potrebna pasivna regeneracija DPF-a. Če opazite lučko za DPF, morate nemudoma ustaviti vaše vozilo, da se izvede regeneracija. Če tega ne storite pravočasno, bo nadzorna plošča zaradi zamašitve DPF-a prekinila delovanje motorja in se bo vozilo ugasnilo.  Dokler se izvaja regeneracija mora ostati vozilo parkirano. Pri tem je potrebno paziti, da vozilo ni parkirano nad suho travo ali pod drevesi, saj se zaradi vročine iz izpuha gorljive snovi lahko vžgejo. 

Kaj storiti, če DPF odpove?

Če DPF filter odpove, ga morate obnoviti (očistiti) ali zamenjati za novega. Nov DPF stane več kot 4000 €, obnovljen pol te cene. Brez DPFa vaše vozilo ne bo vžgalo in ga ne boste mogli uporabljati. Obnovljeni DPF deluje skoraj tako dobro kot nov, zato se lastniki večkrat odločajo za čiščenje kot menjavo. Če je keramična struktura v obliki satovja poškodovana zaradi vročine ali razpokana zaradi prometne nesreče, DPF-a ni več mogoče obnoviti in ga je potrebno zamenjati za novega. 
Ker so cene novega DPF-a visoke, so dostavna podjetja, ki imajo v lasti vozila na dizelski pogon, med opravila rednega vzdrževanja dodala tudi čiščenje DPF-a, saj na tak način preprečijo morebitne okvare in med rednim postankov v mehanični delavnici očistijo tudi DPF. Redno periodično čiščenje prav tako podaljša življenjsko dobo DPFa in onemogoča popolno zamašitev filtra.