Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Legendarni avtomobilski oblikovalci

12.04.2017

Avtomobilske znamke so večinoma dobro prepoznavne vsepovsod na svetu, saj se na njih veže sloves – pa naj bo dober (kot velja za Aston Martin-a), ali slab (kot na primer velja za znamko Lada ali Zastava). Ste se kdaj vprašali, kdo stoji za določeno obliko avtomobila? To so oblikovalci oz. dizajnerji, ki zasnujejo obliko in nove modele določene znamke. Predstavili vam jih bomo 10, ki so pustili največji pečat v avtomobiliski industriji.

Legendarni avtomobilski oblikovalci

Bill Mitchell (ZDA) je bil dolgoletni oblikovalec pri General Motors  v Detroitu. V svoji več kot 40-letni karieri je zasnoval slovite modele, kot so: Cadillac Coupe DeVille, Corvette Sting Ray in Chevrolet Camaro. Njegovo najbolj prepoznavno delo je Corvette Sting Ray Coupe, letnik 1963. 

 

Paul Bracq (Francija) je svoj kariero gradil pri najbolj priznanih evropskih avtomobilskih proizvajalcih: Citroenu, Peugeot-u, BMW-ju in Mercedez-Benz-u. Največji uspeh je doživel pri oblikovanju BMW  serije 7 v 1970 in športnega modela BMW 1600Ti. Razvil je tudi več varnostnih komponent –ena izmed njih je zaščita pred prevračanjem. Poleg tega je oblikoval tudi limuzine za predsednika Francije in prevozna sredstva za papeža. 

 

 

J. Mays (ZDA) je svojo kariero v avtomobilizmu pričel v Nemčiji pri Volkswagnu, kjer je preoblikoval in ponovno lansiral model VW Beetle. Leta 1997 je presedlal k Fordu in pričel z preoblikovanjem starodobnikov za 21. stoletje. Med preoblikovanimi modeli lahko najdete nove verzije Ford Fairlane-a, Shelby-a GR-1 in Jaguar-ja tipa F. Sodeloval je tudi pri oblikovanju številnih modelov Mustanga. 2002 je za svoje dosežke prejel nagrado za oblikovanje Harvard Design School annual Excellence. 

 

 

Jason Castriota (ZDA) je večino svoje kariere oblikoval vozila za Ferrari in Maserati. Oblikoval je na primer Ferrari 599 in Maserati GranTurismo in Maserati Birdcage. Poleg tega, da je poznan kot oblikovalec noro dobrih avtomobilov, je tudi zaslužen za izboljšave v aerodinamiki in dirkaškega pridiha pri vozilih, ki jih je oblikoval. Oblikuje tudi posebna vozila za zasebne zbiratelje avtomobilov po svetu.

 

 

Harley J. Earl (ZDA) je bil pionir avtomobilistične industrije. Bil je namreč prvi vodja oblikovanja pri General Motors, kjer ni samo oblikoval avtomobilov, ampak je tudi razvijal tehnike, ki se še danes uporabljajo v industriji. Poleg tega je zaslužen za idejo »konceptnega vozila« iz vidika oblikovalnega procesa in marketinške taktike. Njegov prvi oblikovalski podvig je bil Caddillac LaSalle (1927), zadnji pa Chevrolet Corvette (1953). 

 

 

Malcolm Sayer (ZDA) je najbolj zaslužen za priljubljenost Jaguar-jev, saj je v svoji 20-letni karieri oblikoval mnogo najlepših modelov te znamke. Ikona iz 60-ih je zagotovo Jaguar tipa E. Lotil se je tudi oblikovanja dirkalnega Jaguarja – začel je s prototipom Jaguar XJ13 in nadaljeval z Jaguar-jem tipa C, ki je nato tudi zmagal na dirki Le Mans. Med 2. svetovno vojno je bil oblikovalec letal, zato je veliko principov oblikovanja letal prenesel tudi v avtomobiliski svet. 

 

 

Walter de Silva (Italija) je trenutno Vodja oblikovanja pri skupini Volkswagen, a je v svoji karieri sodeloval pri znamkah kot so Bentley, Lamborghini, Bugatti, Alfa Romeo in Audi. Njegova najbolj prepoznavna dela so modeli Alfa Romeo 156, Audi A6, Audi R8 in Lamborghini Egoista. Pri Volkswagnu si je zadal misijo, da bi še dodatno razvil modele VW Golf, Jetta in Passat. 

 

 

Henrik Fisker (Danska) je zaslužen za obliko avtomobilov BMW Z8 in Aston Martin DB9. Poleg avtomobilov oblikuje tudi motocikle – njegovo delo je na primer Viking Motorcycle. Slovi po inovativnih dizajnih, ki so lepi in mogočni. Je sodoben mojster, ki ima velik vpliv v sodobni avtomobilistični industriji. 

 

 

Frank Stephenson (Maroko) je najbolj prepoznaven po sodobni obliki vozil znamke Mini, ki se je izkazala za izjemno priljubljeno. V svoji karieri je oblikoval tudi BMW X5, Maserati MC12 in Ferrari F430. Trenutno je direktor oblikovanja pri McLaren-u, kjer je ustvaril tudi športni model MP4-12C. Vsi njegovi dizajni imajo prodoren stil in veliko luksuza. 

 

 

Giorgetto Giugiaro (Italija) je bil 1999 imenovan za avtomobilističnega oblikovalca stoletja (imenoval ga je Global Automotive Elections Foundation), saj se je podpisal pod naslednje avtomobile: Alfa Romeo 2600, Aston Martin DB4, BMW M1, Maserati Ghibli, Lamborghini Calà in Bugatti EB218. 2002 si je prislužil častno mesto v Dvorani slavnih (Hall of Fame). V svoji bogati karieri je delal tudi na avtomobilih za Fiat, Ford in Hyundai. Poleg svojih uspehov v svetu avtomobilizma se lahko pohvali še z oblikovanjem fotoaparatov za Nikon, računalniških prototipov za Apple in posebni vrsti oblike testenin, ki se imenujejo Marille. 

 

 

Tudi Slovenec Robert Lešnik se lahko vpiše med slavna oblikovalska imena v avtomobilistični industriji

Pri vseh teh slavnih svetovnih imenih ne smemo pozabiti niti na »naše gore list«: Robert Lešnik je direktor zunanjega oblikovanja pri Mercedez-Benz-u in sodeluje pri oblikovanju vseh serij – od A do S klase. Svojo kariero je začel pri Volkswagnu, nadaljeval pri Kii in končal pri Mercedez-Benz-u. Njegovi oblikovalski prispevki obsegajo naslednje avtomobile: Volkswagen Eos, Volkswagen Scirocco, Volkswagen Passat (MK6), Mercedes-Benz razred B, Mercedes-Benz GLA, Mercedes-Benz razred C, Mercedes-Benz razred S (limuzina, kupe, Maybach, Pullman), Mercedes-Benz GLC, Mercedes-Benz GLE (SUV in kupe).