Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Mercedes-Benz gradi prvo gigatovarno v Evropi

27.07.2017

Litij-ionske baterije za električne avtomobile postajajo velik posel – in ta velik posel zahteva velike tovarne, ki bodo kos tako zahtevni proizvodnji.

Mercedes-Benz gradi prvo gigatovarno v Evropi

Evropski odgovor Tesli

Če je na ameriškem trgu, natančneje v Silicijevi dolini, tovrstno idejo s postavitvijo Gigafactory  že začela uresničevati Tesla, potem je bilo le vprašanje časa, kdaj se bo podobna zgodba odvila tudi na evropskem tržišču.  A, ko gre za tako izjemne projekte, ki predstavljajo dobičkonosno in zanesljivo prihodnost, ni potrebno čakati v nedogled, da se ta uresniči. Prejšnji mesec  je tako koncern avtomobilskega mogotca Mercedes-Benz, podjetje  Daimler, v mestu Kamenz na Saškem postavilo temeljni kamen za gradnjo prve baterijske gigatovarne v Evropi. Slavnostno postavitev je odprla nemška kanclerka Angela Merkel, ki je ob tej priložnosti poudarila, da mora začeti nemški trg pospešeno vlagati v razvoj energijske prihodnosti, če želi biti v naprednem koraku s časom. Električna mobilnost in zelena energija sta tako med prvimi, ki morata biti čimprej pripravljeni na zagon.
Mercedes-Benz sicer v neposredni bližini lokacije, kjer bo stala prva gigatovarna, za svoje hibridne avtomobile že razvija litij-ionske baterije, ki jih zanj proizvaja ACCUmotive, hčerinsko podjetje podjetja Daimler.  
 
Mercedes-Benz Generation EQ

Investicija, vredna 560 milijonov evrov in najmanj 500 novih delovnih mest

Najnovejša gigatovarna litij-ionskih baterij, ki bo stala 130 kilometrov južno od nemške prestolnice, je projekt, v katerega so vložili kar 534 milijonov evrov in predstavlja sam začetek gradenj tovrstnih baterijskih tovarn v Evropi. Načrti Mercedes-Benza pa se še zdaleč ne ustavijo pri tej investiciji, saj – kot navajajo, je to le začetni del načrtovane 11 milijardne investicije v razvoj električnih hibridnih avtomobilov v naslednjih petih letih. 
Če bo šlo vse po načrtih, kar pri tako dobro stoječem podjetju kot je Mercedes-Benz sploh ne gre dvomiti, bodo z otvoritvijo baterijske gigatovarne prihodnje leto povečali proizvodnjo litij-ionskih baterij za kar 4 krat, nov koncern pa bo zagotovil najmanj dodatnih 500 novih delovnih mest. 
 
Čeprav gre za prvo tovrstno gigatovarno v Evropi, pa vse več potreb po litij-ionskih baterijah za električne avtomobile izražata tudi Volkswagen in Renault, ki bosta v prihodnosti sledila zgledu Tesle in Mercedes-Benza. Wolksvagen ne zanika morebitnega baterijskega sodelovanja z Mercedes–Benzom.
V načrtu je zgraditi baterijske tovarne tudi na Poljskem, Madžarskem in Švedskem.
 

Baterije tudi v gospodarska vozila in domača gospodinjstva

Ideja Mercedes Benza je do leta 2022 na trg lansirati vsaj 10 novih modelov povsem električnih avtomobilov, že letos pa se nam obeta preizkus električnih gospodarskih vozil Vito in Sprinter, ter testnih 100 kilometrov, prevoženih s kapaciteto polne baterije v prvem električnem tovornjaku na svetu – Urban eTruck. 
A vozila niso edini razlog za gradnjo tako obsežnega projekta. 
Mercedes–Benz želi zeleno energijo prenesti iz ulic tudi v gospodinjstva, zato usmerja sile v razvoj litij-ionskih baterij, ki jih bo možno uporabiti v naših domovih. S postavitvijo baterij v samooskrbne hišne sisteme bomo tako lahko lokalno shranili energijo, ki se sicer izgublja nazaj v električno omrežje in jo porabili takrat, ko je omrežna energija najdražja. 
Če vas skrbi, kako bodo takšne baterijske enote izgledale v naših hišah, vas lahko tolaži dejstvo, da Mercedes – Benz pri snovanju svojih izdelkov nikoli ne pristaja na nič manj kot čisto eleganco in popolnost in tako bo, upamo, tudi pri baterijah. Enote boste lahko postavili na tla ali jih namontirala na steno, zunanja enota pa bo prilagojena tako, da ne bo kazila izgleda hiše.