Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Slovenija dobila prvo pravo avtomobilistično dirkališče

05.09.2017

Na zapuščenem delu vojaškega letališča v Cerkljah na Dolenjskem so tri leta po pridobitvi uradne pravice za uporabo položili nov asfalt, uredili robnike in poskrbeli za varnostne ograje ob dirkališču. A to, kot navajajo, je šele prva od načrtovanih faz obnove, ki bo na območju bivšega Mobikroga postavila prvo pravo avtomobilistično dirkališče v Sloveniji.

Slovenija dobila prvo pravo avtomobilistično dirkališče
Poligon Gaj je uradni naziv tega novonastalega avtomobilističnega poligona, ki se gradi pod okriljem Nacionalne zveze za avtošport AŠ2005. Ta deluje pod taktirko predsednika zveze Antona Anderliča, ki ima za prvo slovensko dirkališče še zelo visoke, a kot pravi sam, realne in s strani ostalih EU držav pričakovane načrte.

Pet takšnih dirkališč bi zadostilo normam ostalih držav

Slovenija je namreč ena izmed redkih držav v EU, ki nimajo urejenega lastnega dirkališča, zato je potreba po ureditvi tega vse večja. 
Po standardih drugih držav bi namreč morala imeti vsaka regija v državi urejeno vsaj eno dirkališče, kar bi za nas predstavljalo pet tovstnih avtomobilističnih poligonov za dirkanje, urjenje, varno vožnjo in sprostitev adrenalina. O takšnem koraku pri nas še ne razmišljajo, saj se že pri investiciji v prvo dirkališče srečujejo s finančnimi in okoljskimi izzivi – poleg visokih vložkov in bližnjih stanujočih, ki imajo pomisleke in zadržke glede hrupa, so tu še izzivi z zemljišči, saj je v Sloveniji težko najti veliko in primerno zemljišče, ki pa hkrati ni zaščiteno. 
S slednjim pa nimajo težav na Vranskem, kjer se že nahaja moderno opremljen poligon varne vožnje, ki ga vodi AMZS. Čeprav ne gre za dirkališče, pa je ta poligon za avtomobile in motorje zelo obiskan, saj ga preizkušajo vozniki iz vseh koncev Slovenije. Podoben poligon, a v precej manjši obliki, je možno preizkusiti tudi v Krškem, na objektu Raceland, ki v novonastalem Gaju že vidi močno konkurenco. 
 

Investicija, vredna kar 25 milijonov evrov

Za projektom in gradnjo stoji podjetje Gaj AŠ, ki ga vodi direktor Anton Anderlič. Pri začrtanju projekta je podjetje  leta 2015 napovedalo razvoj dirkališča preko več gradbenih faz. Prva faza, ki je vključevala nov asfalt, robnike in varnostne ograje je končana, v bližnji prihodnosti pa želijo dirkalno stezo po predpisih mednarodne avtomobilske organizacije FIA razširiti še za dodatni meter, dolžino pa iz prenovljenih dveh kilometrov povečati na 3,6 kilometra. AŠ2005 je pri načrtovanjih v izredno pomoč ravno FIA, ki v končni fazi tudi določa in potrjuje homologacijo tovrstnih objektov. 
Prvi del obnove, ki so ga uspešno izvedli in že pomeni prva dirkanja na stezi, je ocenjen na 1,2 milijona evrov, popolna ureditev dirkališča z vso potrebno infrastrukturo pa se v grobem ocenjuje na 25 milijonov evrov. 
Ker gre za velike zneske, si tako Nacionalna zveza za avtošport kot vsi ostali vključeni v projekt, močno želijo najti investitorje, ki bi v dirkališču odkrili potencial in priložnost za finančne vložke. Pri investicijah ciljajo na tuje vlagatelje, ki bi jih z različnimi dogodki na dirkališču Gaj privabili v Slovenijo in navdušili za ta, za našo državo, še kako pomemben projekt. 

Poligon za dirkanje varno vožnjo, urjenje in sprostitev adrenalina

A, ker zaključena prva faza še ni dovolj za »preživetje« poligona, je treba razmišljati dolgoročno in trajnostno. Sezona samih dirk namreč ni dovolj, da bi se dirkališče obdržalo – da do tega pride, je potrebno poskrbeti še za infrastrukturo, ki bo na poligon privabljala obiskovalce skozi vse leto. V ta namen nameravajo urediti izletniške poti v okolici, na samem dirkališču pa ne bo možno samo dirkati z avtomobili in motorji, temveč bo pripravljen tudi poligon za varno vožnjo, urjenje in testiranje, velik poudarek pa dajejo tudi na vožnji, ki bo voznikom predstavljala sprostitev adrenalina, ki ga na klasičnih cestah ni mogoče, sploh pa ne varno, doseči.