Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Leta 2035 samo še električni avtomobili

28.09.2017

Potem, ko je Volvo drzno najavil »zgodovinski konec« za vozila z zgolj notranjim izgorevanjem in leto 2019 predstavil kot začetek dobe izdelave izključno vozil na električni pogon, se je začelo glasno ugibanje in predvidevanje o enaki potezi še pri ostalih avtomobilskih blagovnih znamkah po svetu.

Leta 2035 samo še električni avtomobili
Nizozemska banka ING, predvideva, da bodo v naslednjih dveh desetletjih vozila na električni pogon v celoti nadomestila vsa vozila, ki delujejo zgolj z notranjim izgorevanjem. Kot slabost opozarja tudi na konkurenčni azijski in ameriški trg, ki v izdelovanju baterij že prednjačita pred evropskim, kar lahko predstavlja tudi močno konkurenčno prednost pri izdelovanju električnih vozil po sprejetju novega zakona.
 
Če pri Volvu novo ero vozil argumentirajo s povečanim povpraševanjem strank po električnih avtomobilih, pa je v ozadju še ključna poteza, s katero bo švedskemu gigantu uspelo še lažje izpolniti zakonsko zavezujoče cilje EU za dovoljene emisije avtomobilov, ki stopijo v veljavo leta 2020.
Že naslednji dan po Volvovi najavi je tudi francoska vlada odgovorila, da bo do leta 2040 popolnoma prenehala s prodajo bencinskih in dizelskih motorjev, kar je minister za ekologijo Hulot označil kot zgodovinsko revolucijo. Dejal je še, da bo to ogromen izziv in preskok za bogato francosko avtomobilsko industrijo, a so, po njegovih besedah, na to pripravljeni. 

Revolucionarne spremembe po EU okrog leta 2025

Tako kot Francija je tudi Velika Britanija, ki ima danes na cestah v povprečju 9000 hibridnih in električnih vozil, do leta 2030 pa jih pričakujejo že neverjetnih 9 milijonov, določila leto 2040 za ključno pri prodaji zgolj vozil na električni pogon. Do leta 2040, ko bo tako v Britaniji edina možnost nakupa vozila električno vozilo, načrtujejo, da bodo ta predstavljala že 54% celotne prodaje lahkih tovornih vozil, leta 2050 pa bodo električna vozila predstavljala kar 90% delež vseh vozil v prometu. 
 
Nekateri britanski politiki in zagovorniki so se ob najavi zgražali, saj, kot pravijo, takšen časovni razpon pomeni preveliko nevarnost za dodatno in povečano onesnaževanje okolja s škodljivimi izpustnimi plini in pri takšnem tveganju ne bi smel biti sprejet oziroma bi moral biti krajši. 
 
Tega pa se zavedajo tudi na Nizozemskem in Norveškem, kjer bodo s prenehanjem prodaje vozil na bencinski in dizelski pogon prenehali kar 15 let prej, torej že leta 2025. Norveška tudi sicer slovi kot država, ki ima najhitrejšo porast uporabnikov  električnih vozil na svetu. Po podatkih neodvisne organizacije International Council on Clean Transportation je bilo lani tam prodanih kar 15,7% električnih vozil.
 
Nemčija se bo Norveški in Nizozemski v celoti pridružila leta 2030, bo pa po napovedih zato že leta 2024 izenačila cene električnih vozil s cenami vozil na bencinski in dizelski motor. S to potezo bodo povečali delež kupcev, ki se bodo za nakup novega električnega vozila odločili še pred sprejetjem zakonsko določenega datuma, vsekakor pa omilila prehod na novo zakonodajo.

Prihodnost električnih vozil se je že začela

Od dne, ko je Toyota na trg poslala prvi hibrid, se je spremenilo že marsikaj. V zadnjih letih je tako opaziti izrazito naglo vzpenjajoči trend, ki govori v prid vozilom na električni pogon. Če smo imeli v letu 2005 nekaj 100 uporabnikov električnih vozil, je že statistika lanskega leta pokazala ogromno spremembo. 
 
V državah EU je bilo v letu 2016 med vsemi novimi registracijami kar 1,9% registracij za hibridna vozila, 0,7% za plug-in hibride in 0,6% za povsem električna vozila. Glede na trende je pričakovati, da bodo naše ulice v prihodnosti vse tišje in zrak občutno čistejši. Kako hitro bomo tam, pa je v veliki meri odvisno tudi od nas, končnih uporabnikov.