Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Kako delujejo avtomobilski brisalci?

17.11.2017

Zagotovo so avtomobilski brisalci ena najbolj samoumevnih stvari na naših avtomobilih. Pravzaprav so raziskave pokazale, da jim pri nakupu novega ali rabljenega avtomobila sploh ne posvečamo nobene pretirane pozornosti.

Kako delujejo avtomobilski brisalci?
Tam so, ker mora tako biti in vprašanje, kako delujejo, običajno ni med vprašanji, ki jih zastavimo prodajalcu. Če spadate med večino, do tega dela ne pridete vse dokler se na brisalcih kaj ne zgodi. Morda vam kar naenkrat ne obrišejo dovolj vetrobranskega stekla, morda za sabo puščajo sledi vode ali meglice, morda niti ne reagirajo, ko ročico prestavite v pogon. Verjamemo, da vas takrat precej bolj zaskrbi kot pri običajni sledi vode, a preden obiščete mehanike, je dobro vedeti, kako ta, neupravičeno zapostavljena elektronska povezava motorčka in brisalcev, sploh deluje.
 
Ta majhen del opreme, ki zavzema le nekaj borih procentov celotnega avtomobila, ima zelo pomembno vlogo. V skrajnih primerih lahko povzročijo celo hudo prometno nesrečo.
 
Da je temu še kako res, priča zgodovina brisalcev, ki šteje več kot 100 let. Že tedanji šoferji so kaj hitro ugotovili, da lahko vozijo samo ob lepem vremenu. Dež in sneg sta se namreč zadrževala na prednjemu steklu in onemogočala vidnost ceste in jasne presoje dogajanja. Od takrat je šel razvoj teh dveh nepogrešljivih elementov le še naprej. Danes tako poznamo klasične brisalce in ploske brisalce. Klasični so tisti, ki imajo na ogrodju pritrjene metlice, 4-8 točkovnih predelov pa pritiska na gumico brisalca, da lahko ta opravlja svojo funkcijo. Klasičnih brisalcev je na avtomobilih vse manj, saj že vsi novejši modeli vključujejo sodobne, ploske brisalce. Njihova velika prednost je v aerodinamiki in popolni prilagodljivosti stekla, ki jo dosežejo z neštetimi točkovnimi deli, ki pritiskajo gumico na steklo. Zaradi tega omogočajo še bolj natančno in učinkovito brisanje stekla tudi v ekstremnih primerih kot sta večji naliv ali močan sneg, odlično pa se obnesejo tudi pri višjih hitrostih.
Postavitev brisalcev na steklih je več, postavitev brisalcev  v sodobnih avtomobilih pa je danes večinoma vzporedna. Prav tako ima vsak model avta svojo dimenzijo in model brisalcev, ki ga moramo poznati preden se odločimo za menjavo. 
 
A, avtomobilski brisalci so mnogo več kot le vodila, na katerih je pričvrščena guma. V ozadju tega, na videz zelo preprostega mehanizma se skriva mnogo več. 
 
Tako kot pri  ostalih pomembnih delih v avtomobilu, tudi ti dve palici svoje bistvo skrivata pod pokrovom motorja. V grobem bi lahko sistem brisalcev razdelili na več enot, od katerih pa so vidni brisalci in del osi, ki jih povezuje z motorjem, in ročica za upravljanje delovanja brisalcev, ki se nahaja pri volanu avtomobila.
 
Brisalni sistem ima dve mehanski tehnologiji, ki omogočata njihovo nemoteno delovanje. Gre za kombinacijo elektro motorja in počasnega mehanskega gonila, ki zagotavlja, da brisalci reagirajo takrat, ko jim z ročico to ukažemo. Na elektronskem delu motorja so nameščeni senzorji, ki v sodobnih avtomobilih že samodejno zaznavajo količino padavin in hitrost brisanja avtomatsko prilagodijo situaciji. Ta senzor namreč določa intenzivnost vrtenja mehanizma, ki neposredno vpliva na mehanski gonilnik, skupaj pa sporočata brisalcem, kako hitro naj brišejo stekla . Ta isti senzorični sistem prav tako zazna količino vetrobranske tekočine v rezervoarju  in nam pomanjkanje ali približevanje vsebine h koncu javi skozi oranžno lučko na armaturni plošči.
 
Sistem avtomobilskih brisalcev je s tehnološkim napredkom že tako daleč, da nam ob padavinah skoraj ni več potrebno posebej reagirati. Učinkoviti senzorji namreč poskrbijo, da začnejo brisalci delovati v trenutku, ko se pojavi prva mokra sled na steklu.