Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Prihodnost: Praske, ki se na avtomobilih izbrišejo kar same

27.11.2017

Si predstavljate, da bi se lahko praske na vašem avtomobilu izbrisale kar same od sebe, brez da bi morali za to karkoli storiti? Da bi, ne glede na to, kako globoke so, izginile brez obiska zavarovalnic in prijave škode in brez dragih posegov ter poliranj avtomobila?

Prihodnost: Praske, ki se na avtomobilih izbrišejo kar same
Sliši se skoraj neverjetno, kajne?
A ta znanstvena fantastika, ki ima korenine že v preteklosti, pravzaprav ni nič drugega kot čista realnost in prihodnost zaščite naših jeklenih konjičkov. 
 
Te smo že doslej lahko na nek način zaščitili z različnimi folijami in jih s tem obvarovali pred raznoraznimi zunanjimi vplivi, peskom in abrazijo. Sodobne verzije zaščitnih folij pa so šle korak naprej. Če so zaščitne folije za avtomobile v preteklosti preprečevale manjše odrgnine in praske na avtih, pa jih najnovejše ne. 
Najnovejše zaščitne folije oziroma zaščitne prevleke za karoserijo avtomobilov prask ne preprečujejo, temveč jih enostavno izbrišejo, ko se te pojavijo. Če še niste obupali nad branjem in še vedno verjamete, da ta zadeva resnično obstaja, boste v nadaljevanju še bolj presenečeni.
 
Folije, ki same od sebe popravijo praske na avtomobilu, so sestavljene iz treh ključnih in enega varovalnega sloja. Varovalni sloj se odstrani tik pred nanosom zaščitne folije na avto, saj dotlej služi kot varovalo za prvi sloj.
Prvi sloj je lepilo, ki drži folijo zalepljeno in fiksirano na površini avtomobila. Drugi sloj sestavlja odporen, trpežen in izredno elastičen material poliuretan, katerega izjemna značilnost je raztezanje. Poliuretan se pri različnih temperaturah drugače obnaša, zato se na vročem zraku razteza, ko pa je hladno, ostane trd. V zaščitnih folijah predstavlja nenadomestljivo vlogo ravno zaradi tega, ker ublaži poškodbe in preprečuje škodljivim zunanjim vplivom, da na karoseriji avtomobila pustijo trajne sledi. 
Tretji in hkrati najpomembnejši sloj pa je premaz, ki poliuretan ščiti pred razbarvanjem. Kljub temu, da je to najtrši sloj v foliji, se še vedno lahko razteza do te mere, da omogoča poliuretanu normalno spreminjanje stanja.

In kako ta zaščitna folija sama od sebe popravi praske?

Praske na avtomobilih, ki nimajo zaščitne folije, povzročijo reliefni in barvni poseg v karoserijo, zato tam ostanejo vse dokler avta fizično ne popravimo. Ko pa se opraska avto, ki ima to zaščitno folijo, praske ne pridejo dlje kot do poliuretana. Praske za poliuretan pomenijo spremembo stanja, kar pomeni, da le preoblikujejo površino folije. Ko želimo z nekim predmetom narediti prasko, se poliuretan “zmehča” in tako obvaruje, da bi prišlo do fizične poškodbe na prvotni karoseriji avtomobila. 
A, brez skrbi. Četudi je praska vidna na foliji, za njen izbris potrebujete le vroč zrak, vročo vodo ali pa avto enostavno pustite na soncu in poliuretan se bo povrnil nazaj v gladko stanje. To je nekako tako kot, če vzamete kocko ledu, jo popraskate z ostrim predmetom in potem na tem delu led stopite ter ponovno zamrznete. Ko boste vzeli kocko iz zamrzovalnika, prask ne bo več. Podobno deluje tudi ta zaščitna folija. 
 
Namestitev takšne zaščitne folije je na videz precej enostavna, a boste za to morali poiskati strokovnjake, ki bodo natisnili folijo glede na model vašega avtomobila in jo tudi profesionalno namestili. Pred namestitvjo mora biti avto popolnoma čist in brez sledi katrana, zasušenih ostankov in podobnih motečih dejavnikov, ki bi potencialno oslabili delovanje zaščitne folije.