Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Kaj pomenijo različne barve dima iz avtomobilskega izpušnega sistema

04.01.2018

Včasih se je dim iz avtov valil precej bolj pogosto in njegovega pojava niti nismo obešali na tako velik zvon. Danes pa je stvar bistveno bolj drugačna, predvsem pa sploh ne tako nedolžna kot se morda zdi na prvi pogled.

Kaj pomenijo različne barve dima iz avtomobilskega izpušnega sistema
Bencinski motor namreč v nobeni fazi vožnje ne sme povzročati dima. Dejstvo je, da dim, ki uhaja iz avtomobilske izpušne cevi, ne pomeni nič drugega kot težave. A, ker obstaja več vrst dima, ki jih med seboj ločimo tudi po barvah, je dobro poznati vsaj nekaj osnov, predvsem pa vedeti, kako postopati, ko se ta pojavi.  

Vrste izpušnih plinov

Moder dim nakazuje na težavo zgorevanja mazivnega olja. Vzrok za to je običajno v obrabi tesnil ali ventilov, lahko pa gre tudi za težavo zaradi zlomljenih batnih obročkov in poškodovanih cilindrov. 
Poleg barve, moder dim prepoznamo tudi po značilnem vonju, ki spominja na zažgan kruh. Kadar se ob dimu pojavi še ta vonj, čim prej preverite nivo olja in ga dolijte v primeru, da je pod dopuščenim nivojem. V primeru, da tega ne storite, boste namreč tvegali nastanek še večjih okvar ali celo nesreče. 
 
Bel dim lahko pomeni še več težav, saj nakazuje na nepravilno delovanje črpalke za gorivo. Tak dim lahko predstavlja zgorevanje hladilne tekočine ali tekočine menjalnika. Če predstavlja zgorevanje hladilne tekočine, je najpogostejši vzrok v razpoki na glavi valja. Da je problem v hladilni tekočini, boste prepoznali tudi po rahlo sladkastem vonju. Vonj zgorevane tekočine menjalnika pa je, za razliko od tega, zelo podoben zažganemu olju. 
V primeru uhajanja belega dima nujno preverite nivo hladilne tekočine, saj vam pomanjkanje le te pokaže, da se motor pregreva. Preverite tudi nivo tekočine v menjalniku in jo, v primeru, da je prenizka, dolijte v posodo.
Pri dizelskem motorju je lahko pojav belega dima znak, da nezgorelo gorivo prehaja skozi motor, a le, če je dim neprekinjen. Če se vam ta dim pojavi na kratko in običajno v hladnejših razmerah, je najpogosteje normalno.
 
Črn dim je običajen pojav pri zagonu starejših dizelskih motorjev, ki še niso imeli elektronsko vodenega sistema. Pojav črnega dima pri novejših modelih pa pomeni, da je gorivo pregosto, torej, da ima mešanica preveč goriva in premalo zraka in da vbrizgano gorivo ni povsem zgorelo. 
Če iz izpušne cevi opazite uhajanje črnega dima, čim prej preverite tlak v gorivu in zračni filter, ne pozabite pa tudi na sistem za zaznavanje senzorjev. 

Kakšne so rešitvi pri uhajanju barvnega dima?

Kakršnakoli popravila so v prvi meri odvisno od tega, kaj povzroča izpuščanje dima. Če prihaja do zgorevanja olja, bo najverjetneje potrebna obnova motorja. Zgorevanje hladilne tekočine ponuja nekoliko več opcij za (vsaj) začasno popravilo, a je na koncu potrebno pretehtati, kaj pridobite z začasnimi popravili in koliko vas v primerjavi s tem stane obsežnejše popravilo, ki je tudi dlje trajajoče, pa čeprav na račun višjih stroškov.
 
Pri starejših avtomobilih je morda prednost to, da jih zna popravljati kar nekaj dobrih in zanesljivih domačih mehanikov, medtem ko boste za napake na avtomobilih z elektronskim sistemom upravljanja sistem morali povezati s sistemom za diagnosticiranje napak. Ta vam bo z odkrivanjem senzorjev jasno pokazal, kje se nahaja težava in podal avtomatski odgovor z rešitvijo.