Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Pomen zračnih tunelov za testiranja v avtomobilski industriji

06.02.2018

Leta 1986 so v podjetju Volvo zrgadili prvi zračni tunel, namenjen testiranju avtomobilov, ki bi bili usmerjeni v nižje emisije plinov in nižjo porabo goriva. Ta, za tedanje čase eden največjih tehnoloških dosežkov na področju avtomobilizma, je 22 let kasneje doživel še bolj izpiljeno in dovršeno preobrazbo, njegovemu zgledu pa je kmalu sledilo še kar nekaj drugih blagovnih znamk.

Pomen zračnih tunelov za testiranja v avtomobilski industriji
Danes so zračni tuneli, čeprav mnogim ne povedo kaj dosti, izjemno pomembnega pomena za razvoj avtomobilske industrije. Nam je še nekako najbolj domače, če rečemo, da jih povezujemo z mostovi, letali, visokimi zgradbami in antenami
 
Zračni tuneli namreč služijo za opazovanje, preizkušanje in testiranje obnašanj različnih predmetov in snovi, postavljenih v prostor, napolnjen z zrakom. 
 
Zračne tunele delimo na zaprte in odprte. Zaprti so tisti, ki so že v osnovi napolnjeni z maksimalno količino uvoženega zraka, vsa testiranja pa se izvajajo z razpoložljivo vsebino. Na drugi strani pa so odprti zračni tuneli dejansko »tuneli«, preko katerih na eni strani vstopa in na drugi izstopa zunanji zrak. 
 
Tako eni kot drugi so še kako pomembni za več aspektov testiranj, saj ponujajo drugačne, a zato toliko bolj pomembne rezultate.
Pomen zračnih tunelov, ki jim drugače rečemo tudi aerodinamični tuneli, je torej v testiranju obnašanja določenega predmeta v umetno postavljenem zračnem prostoru.  V avtomobilski industriji je tovrstno testiranje pomembno, ker lahko proizvajalci z njim dobijo čim več koristnih povratnih informacij še preden vozilo postavijo na cesto. Edino, kar je, je to, da morajo proizvajalci za testiranje že oblikovatia in izdelati prvi model avtomobila. Slednje namreč ne bi bilo nič takšnega, če ne bi obstajali že računalniški programi, s katerimi se tovrstna testiranja lahko opravijo brez fizičnega modela. Na tovsrtno testiranje prisegajo, denimo, podjetja kot je Tesla. 
 
A kljub temu so končni rezultati tisti, ki bodo v prihodnosti pokazali, katera smer je napovedala bolj točna predvidevanja in dala konkretnejša izhodišča.
 
 
Namen zračnih tunelov je, tako kot na drugi strani tudi testiranje preko računalniških programov, pridobiti optimalne rezultate, ki bodo predstavljali izhodišča pri ustvarjanju avtomobilov, prilagojenih za zakonske in ekološke predpise v prihodnosti. Ti predstavljajo ekološki razvoj, usmerjen v zmanjševanje škodljivih izpustov, nižjo porabo goriva in posledično znatno manj obremenjevanja okolja.
 
Pri testiranju avtomobil postavijo v zračni tunel in ga obremenijo z maksimalnimi hitrostmi in izrednimi razmerami, ki naj bi jim avto še bil kos. Tako, na primer, testirajo obnašanje avtomobila pri izjemno visokih in izjemno nizkih temperaturah, ter pri ekstremno močnem stranskem, prednjem ali zadnjem pihanju vetra, ki lahko ogrozi varnost udeležencev v prometu.
 
Da gre za način testiranja, ki lahko pomeni ključni preboj v hitrejši in okolju bolj prijazen razvoj avtomobilizma prihodnosti, se zavedajo tudi v podjetju Volkswagen. Novembra letos so namreč v mestu Wolsfburg otvorili svoj prvi zračni tunel. V njem, kot je pričakovati, pa ne bodo testirali in na podlagi tega oblikovali samo avtomobile prihodnosti, temveč bo 8800 kvadratnih metrov velika površina namenjena preizkušanju tudi motornih vozil in kombijev. Ti bodo svoje zmogljivosti preizkušali pri temperaturah od -30 stopinj Celzija do vročih +60, obstojnost in obnašanje vozil pa bo preizkušal tudi veter, ki bo skozi tunel pihal s hitrostjo do 250 km/h. 
 
Kot kažejo napovedi nekaterih avtomobilskih konkurentov, pa tovrstna poteza ni edina. Že v bližnji prihodnosti naj bi se po napovedih Honde začela podobna gradnja tudi v ZDA. Kdaj točno se bo to dejansko zgodilo in koliko ostalih bo sledilo takšnim zgledom, pa bo pokazal čas.