Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Se vam res splača zapravljati za velika alu platišča in široke nizkoprofilne gume?

20.04.2018

Res je, da je primarna funkcija avtomobila pot iz točke a na točko b, a že dolgo več ne tudi edina. V poplavi različnih avtomobilskih podjetij, ki bijejo bitko za večjo prepoznavnost, boljšo ponudbo in, seveda, večji prihodek, je vse več poudarka predvsem na oblikovalskem delu.

 Se vam res splača zapravljati za velika alu platišča in široke nizkoprofilne gume?
In ena izmed prvih stvari, ki bodočemu lastniku, ali pa, če vam je tako ljubše, tistemu, ki si avto zgolj ogleduje, pade v oči, so gume in alu platišča. Večja kot so alu platišča in širše kot so nizkoprofilne gume, tem lepši izgled ima celotna zunanja podoba avtomobila.
Pa je, precej višji ceni navkljub, ta kombinacija dejansko tudi bolj uporabna?

Moteč hrup med vožnjo

Vozniki avtomobilov z nizkoprofilnimi gumami pogosto tožijo nad večjim hrupom, ki se pojavlja pri prenosu zvoka od stičišča gume s cesto v notranjost avtomobila. Zaradi večje dovzetosti za razne nepravilnosti na cesti, je takšna guma precej bolj izpostavljena vsaki izboklini ali vdolbini na cesti, kar še kako občutijo tudi potniki v takšnem avtomobilu. 

Le za ravne in urejene ceste

Če ste lastnik avtomobila z običajnimi ožjimi in visokoprofilnimi gumami ter posledično manjšimi alu platišči, potem najbrž nimate težav z vožnjo po neurejenih cestah ali makadamu. Vozniki nizkoprofilnih gum pa, ravno nasprotno, velikokrat izpostavljajo ravno problem vožnje na cestah, ki niso ravne in gladke. Čeprav oblikovalci takšnih avtomobilov pogosto zatrjujejo, da na račun nizkoprofilnih gum ni kompromisov, saj delujejo isto kot visokoprofilne, boste od lastnikov slišali, da lahko pnevmatika nižjega profila res izboljša upravljanje avtomobila, a ne na cestah, kjer se večina ljudi največ vozi. Da bi se med vožnjo res počutili bolje kot pri običajnih gumah, bi morali voziti po gladkih površinah, ki pa jih na večini državnih cest ni.

Izzivi zimskih voženj

Avtomobili z nizkimi alu platišči in širšimi gumami so resnična poslastica za oči v lepem in jasnem vremenu, kar pa žal ne moremo trditi za zimske razmere. V tem letnem času so namreč takšni avtomobili najbolj izpostavljeni različnim nevarnostim in hkrati bolj dojemljivi za razne poškodbe.
 
Če odmislimo povečam hrup, ki ga povzročajo nizkoprofilne gume, se na drseči in zasneženi površini mnogo slabše odzivajo tudi široke gume, ki, po besedah voznikov, delujejo kot bi na cesti “plavale”. Za vse, ki na svoj avtomobil resnično pazite in skrbno bdite nad vsako spremembo, pa bodo draga alu platišča pozimi en sam kup skrbi in obremenjevanja, saj so zaradi kamenčkov, peska in soli še toliko bolj podvržene tako površinskim kot globinskim praskam in udarninam. Dodatne težave pa lahko povzroča še sneg, ki preprečuje, da bi videli, kako visoki so robniki, kjer bi želeli parkirati, kar velikokrat vodi do poškodbe alu platišč. 

Izgled ali funkcionalnost?

Proizvajalci avtomobilov ne iščejo opravičila za namestitev nizkoprofilnih gum z velikimi alu platišči na dražje modele. Še več, takšna odločitev se jim zdi smiselna, saj, kot pravijo, ljudje kupujemo z očmi, pripravljeni pa smo odšteti tudi več, če se bo to kje poznalo. In v tem primeru o tem ni doma - dizajn avtomobila še vedno pritegne več pogledov kot moč njegovega motorja, ki je očem nevidna. 
Boste torej plačali več za več skrbi ali manj za učinkovitejšo vožnjo in mirnejšo pot?