Ste že naš član?
Prijava registracija
Pokličite nas
05 364 66 17
Košarica
Košarica je prazna
Polcar Official Distributer

Kako preveriti vžigalne svečke

02.11.2018

Marsikdo se še danes spomni, kako smo včasih v avtu, poleg ostale obvezne opreme, vedno vozili še rezervne vžigalne svečke. Če ne to, pa vsaj krpico, s katero smo obrisali svečke, če jih je zalilo.

Kako preveriti vžigalne svečke
Tega dandanes res ni več, čeprav so vžigalne svečke v avtomobilih ostale in še vedno predstavljajo enega najpomembnejših sestavnih delov, ki vpliva na uspešen zagon avtomobila v mrzlih jutrih, hkrati pa zagotavlja mirnejši potek vožnje in pripomore k čistejšim izpušnim plinom.
Kljub napredku in dejstvu, da so sodobne vžigalne svečke bolj učinkovite in močnejše, pa se zna zgoditi, da tu in tam pride tudi do tega, da moramo sami preveriti, kaj se z njimi dogaja. 
 
A preden se lotite raziskovanja in v iskanju sumljivih simptomov pospešeno vžigati svečke, najprej preverite vse vtiče. Lahko, da gre za napako v samo enem cilindru, a je ne želite spregledati. Kot drugič pa se lahko pojavi težava s toplotnim območjem vtiča ali pa je ta preprosto obrabljen, kar lahko rešite z novim kompletom vtičev. Če je težava resnejša, novi čepi ne bodo rešili problematike, zato avto raje odpeljite k atvomehaniku, da poda svoje mnenje.

Kako lažje diagnosticirati in preveriti vžigalne svečke, pa na kratko opisujemo spodaj.

Normalen izgled svečk

Ko avto deluje brezhibno in nimamo težav z zagonom, vžigalne svečke izgledajo isto kot prvi dan namestitve.

Normalen izgled z rdečo prevleko

Rdeči premaz je posledica dodatkov v neosvinčenem gorivu nižjega kakovostnega razreda in bo vidna na keramični izolaciji vtiča. Rdeča prevleka ni znak za motnje motorja.

Gorivo je zamašeno

Vtiči z gorivom imajo lahko sijočo prevleko na konici in bočni elektrodi, kar lahko kaže na preveč bogato mešanico goriva, težave z vžigom ali nizko temperaturo. Najprej preverite, ali imajo vžigalne svečke stopnjo temperature, ki je združljiva z vašim motorjem. Te informacije so na voljo v priročniku vašega vozila. 

Poškodba eksplozije

To stanje vtiča pomeni, da je časovni zamik motorja izklopljen in verjetno potrebujete nastavitev. Druga možnost je, da bencin, ki ga uporabljate, nima dovolj visoke oktanske ocene. Še enkrat preverite lastniški priročnik, da preverite proizvajalčeva priporočila in navodila.

Izrabljen vtič

Če najdete izrabljen vtič na vžigalni svečki, vas pravzaprav čaka najbolj enostavno delo, saj je vse, karmorate storiti, da ga zamenjate. Večina proizvajalcev čepov kaže na priporočeno življenjsko dobo na embalaži.

Problem zamašenosti z oljem

Motorno olje lahko pride do čepov iz obrabljenih batnih obročev, vodil ali tesnil. V takšnem primeru gre za zamašenost, zato svetujemo, da avto čim prej odpeljete k mehaniku.

Mehanska poškodba

Pri mehanski poškodbi vžigalnih svečk boste že na prvi pogled videli, v čem je težava. 
Najpogostejša problema, ki ju povezujemo z vžigalnimi svečkami, sta vroča in hladna obraba. Vzrok za nekatere poškodbe vtiča pa je lahko tudi v domači predelavi sistema . Če ima vaše vozilo nadgradnje zmogljivosti, kot so tuljava z visoko močjo, vžig, izpušni plini ali kamini, lahko to spremeni priporočeno območje toplotne moči motorja, zato morate upoštevati uporabo svečke s temperaturnim območjem, nižjim od priporočil proizvajalca.
 
 
Obstajajo simptomi za vžigalne svečke, ki imajo preproste popravke in jih lahko opravimo sami. Spet druge pa zahtevajo strokovno znanje in usposobljenega mehanika. Kakorkoli, najboljše rezultate pri preverjanju vžigalnih svečk pa vam bo dalo dobro diagnostično orodje, saj prikazuje dokaj relevantno situacijo glede delovanja vašega motorja.